وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

 

پارچه شانل در عین اینکه یک پارچه کلاسیک محسوب می شود، جزو ترندهای امسال نیز به حساب می آید. این پارچه که گاهی با نام پارچه بافت نیز شناخته می شود، همانطور که از نامش پیداست متعلق به برند Chanel است.

 

در واقع موسس خوش ذوق این برند، برای طراحی مجموعه جدید لباس هایش، به یک پارچه جدید نیاز داشت. به این ترتیب پارچه شانل با بافتی بسیار خاص و منحصر به فرد در سال 1921 تولید شد.

 

به طور معمول تصور می شود که پارچه شانل برای دوخت لباس های ساده مناسب باشد. انواع مانتو، کت و در نهایت دامن و شلوار را می توانید با این پارچه در بازار مشاهده کنید. اما باید بدانید لباس مجلسی با پارچه شانل نیز می تواند برای پاییز و زمستان، انتخابی بی نظیر باشد.

 

پارچه شانل به عنوان یک پارچه پاییزه شناخته می شود. شما می توانید با اضافه کردن این پارچه خاص که در طرح های متعددی تولید می شود، استایل شیکی برای خود داشته باشید.

 

لباس مجلسی با پارچه شانل نیز باعث می شود در مهمانی هایی که در فصول سرد برگزار می شود، استایلی متفاوت داشته باشید.

 

به همین دلیل قصد داریم شما را در ادامه این مطلب بیشتر با این پارچه آشنا کنیم. اگر به دنبال ایده دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

 

پارچه شانل چیست

 

آیا با پارچه شانل می شود لباس مجلسی دوخت؟

 

در اصل باید گفت پارچه شانل نوعی پارچه توییت است. در واقع این دو پارچه مدل بافت یکسانی دارند اما الیاف آنها کاملا متفاوت است. البته در ابتدا تنها از الیاف پشمی برای تولید پارچه شانل استفاده می شد.

 

به این ترتیب این پارچه از نظر طرح و رنگ، محدودیت هایی داشت. اما با گذشت زمان و ورود الیاف مصنوعی و رنگارنگ به صنعت نساجی، پارچه شانل نیز تنوع بی نظیری پیدا کرد.

 

این تنوع هم در رنگ، هم در طراحی و هم در جنس و شکل الیاف دیده می شود. مدل های اولیه این پارچه بسیار ضخیم، سنگین و محدود در رنگبندی بودند.

 

کوکو شنل با این ترس رو به رو بود که شاید لباس های طراحی شده با این پارچه، مورد استقبال زنان جامعه قرار نگیرد. اما او توانست پس از چندین بار آزمون و خطا، نمونه های سبک تر با طراحی بهتر تولید کند.

 

اولین لباس مجلسی با پارچه شانل، کت و دامن و کت و شلوارهایی بود در دهه 1900 توسط کوکو شنل طراحی و به بازار عرضه شد. همانطور که می دانید، این مدل لباس های همچنان ارزشمندترین و پرفروش ترین محصولات این برند محسوب می شوند.

 

پارچه شانل در مدل های مختلف، ضخامت و بافت متفاوتی دارد. به همین دلیل زیر دست این پارچه هم می تواند بسیار نرم و لطیف باشد و هم گاهی زبر به نظر برسد.

 

در حالت کلی این پارچه نیاز به آستر کشی ندارد. اما می توانید با آستر کشی، ایستایی متوسط آن را بیشتر نمایید. نوع بافت و تار و پود این پارچه با دست قابل لمس است.

 

در بعضی از مدل های پارچه شانل از الیاف لمه نیز استفاده می شود. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید. بسته به نوع مدل لباس مجلسی که انتخاب کردید، می توانید از رنگ و طرح های متنوع آن بهره ببرید.

 

ویژگی های پارچه شانل

 

شناخت پارچه شانل (پارچه بافت)

 

پارچه ای که سالها توانسته در یک برند معروف به عنوان پارچه ای محبوب و پرفروش شناخته شود، یقینا ویژگی های خاصی دارد. این پارچه به طور معمول در میان مجموعه پارچه های پاییزه، بسیار پرطرفدار است.

 

اما بیشتر افراد در هنگام خرید تصوری از ویژگی های این پارچه متفاوت و دوست داشتنی ندارند. پیش از دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل و انتخاب یک مدل مناسب، بد نیست بیشتر با ویژگی های این پارچه آشنا شوید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

پارچه شانل ظاهر متفاوت و زیبایی دارد

یکی از ویژگی هایی که پارچه شانل را به یک پارچه فوق العاده برای دوخت لباس های مختلف تبدیل کرده است، ظاهر متفاوت آن است. اینکه بتوانید نوع بافت و الیاف پارچه را به صورت جداگانه ببینید، در بسیاری از مواقع می تواند حس خوبی به شما بدهد.

 

اغلب از الیاف بسیار درشت و در هم تنیده برای تولید این پارچه استفاده می شود. گاهی دیده می شود چند رشته نخ متفاوت به هم تنیده شدند تا تار یا پود این پارچه ایجاد شود.

 

در بعضی از مدل های پارچه شانل، شما الیاف درخشان لمه را نیز در میان تار و پود آن مشاهده می کنید. به همین دلیل است که لباس مجلسی با پارچه شانل نیز می تواند لباس فوق العاده برای شما باشد.

 

این پارچه تنوع بی نهایتی در طرح و رنگ دارد

تنوع پارچه در میان پارچه های پاییزه محدود است. زیرا بیشتر پارچه ها با بافتی ساده و سبک از الیاف پشمی تهیه می شوند. البته می توانید در میان آنها، پارچه های طرحدار متنوعی ببینید.

 

اما پارچه شانل علاوه بر اینکه از نظر ظاهری کاملا با سایر پارچه های پاییزی متفاوت است، تنوع بی نظیری نیز دارد. تقریبا می توانید دنیایی از رنگ را در طراحی پارچه شانل مشاهده کنید.

 

این پارچه مدرن هم با طرح های متقاون و هندسی در بازار موجود است، هم با طرح های چند رنگ و مولتی کالر می توانید آن را بیابید. یکی از جدیدترین مدل های نیز پارچه شانل پرینت است.

 

این پارچه جدید یک مدل بی نظیر در میان طرح های درخشان این پارچه کاربردی است. همچنان شما می توانید برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

پارچه شانل لطیف و دوست داشتنی است

پارچه های پشمی معمولا اندکی زبر هستند، مخصوصا اگر مانند پارچه شانل دارای الیالف درشت باشند. اما پارچه شانل اعلا و باکیفیت معمولا بسیار نرم و لطیف است.

 

در واقع مهم نیست پارچه شما چه بافتی داشته باشد یا درصد الیاف طبیعی به کار رفته در آن چقدر باشد، این پارچه همواره زیردستی بسیار لطیف دارد. علاوه بر این، حتی برای دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل نیز نیاز به آستر کشی نخواهید داشت.

 

مگر اینکه مایل باشید لباس شما ایستایی بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، در دوخت کت و شلوار با پارچه شانل، شلوار شما نیاز به آستر کشی ندارد.

 

برای افزایش آهار و ایستایی کت اما می توانید آن را آستر کشی نمایید. فراموش نکنید پارچه شانل کاملا ضد حساسیت است و دوست پوست شما خواهد بود.

 

این پارچه بسیار کاربردی و جذاب است

یکی از ویژگی های بی نظیر این پارچه پاییزه این است که می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلفی استفاده نمایید. از کت مجلسی گرفته تا وست و پالتو مناسب استایل روزمره با پارچه شانل قابل طراحی و دوخت است.

 

حتی شما می توانید این پارچه را با پارچه هایی مانند فوتر ساده و تک رنگ نیز ترکیب کنید. به این ترتیب استایلی منحصر به فرد برای روزهای سرد پاییز و زمستان خود خواهید داشت.

 

در طراحی لباس مجلسی با پارچه شانل نیز محدودیتی نخواهید داشت. انواع پیراهن مجلسی بلند، کوتاه، عروسی و کت و دامن را می توانید با این پارچه بدوزید.

 

البته که در دوخت انواع مانتو پاییزه، دامن و کت های روزمره نیز کاربرد و جایگاه خود را دارد. می توانید برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

پارچه شانل اتو رفت و آبرفت ندارد

چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید پارچه ای پیدا کنید که در هنگام دوخت و اولین شستشو، نگران تغییر ابعاد و اصطلاحا آبرفت آن نباشید. پارچه شانل یکی از بادوام ترین پارچه هایی است که می توانید برای دوخت لباس های مختلف تهیه کنید.

 

این پارچه نه در شستشوی اول تغییر سایز می دهد و نه در طولانی مدت رنگ و بافت آن دچار تغییر می شود. البته ممکن است در بعضی مدل های شاهد اندکی پرزدهی باشید. البته این مشکل نیز با رعایت نکاتی در هنگام شستشوی پارچه شانل تا حد زیادی رفع خواهد شد.

 

این پارچه بدن نما نیست

تاکید شد که مدل های مختلف پارچه شانل، بافت های گوناگونی دارند. بعضی از این پارچه تراکم بسیار بالایی دارند و بعضی دیگر در میان تار و پودشان فاصله هایی حس می شود.

 

اما در نهایت این پارچه جزو پارچه های بدن نما به حساب نمی آید. البته که آستر کشی پارچه شانل کار متداولی است و شما می توانید ایستایی متوسط این پارچه را با کمک آستر کشی، بیشتر کنید.

 

به همین دلیل می توانید مدل های مختلفی از لباس مجلسی با پارچه شانل داشته باشید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

نگهداری از پارچه شانل آسان است

پارچه شانل چندان جاذب آلودگی ها نیست و به دلیل استفاده از رنگ های متعدد در آن، لکه ها به ندرت رویش دیده می شوند. برای شستشوی آن بهترین گزینه، سپردن آن به مراکز خشکشویی است.

 

البته شستشو با دست نیز می تواند راه حل امنی برای شستن این پارچه باشد. اگر مایلید این پارچه را درون ماشین لباسشویی قرار دهید، توصیه می شود از برنامه شستشوی لباس های حساس و پشمی استفاده نمایید.

 

پشت و رو کردن لباس می تواند ترفند خوبی برای کاهش اصطکاک سطح پارچه شانل با سایر لباس ها باشد.

 

دوخت پارچه شانل دشوار نیست

تنها چیزی که ممکن است در زمان دوخت لباس مجلسی با پارچه شانل شما را دچار چالش کند، رشته رشته شدن تار و پود حساس آن است. جز این مسئله می توانید مطمئن باشید که دوخت این پارچه چندان چالش برانگیز نیست.

 

البته طبق نکاتی که باید در هنگام دوخت پارچه طرحدار در نظر داشته باشید، جهت طرح پارچه نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا طرح پارچه در همه بخش های یک لباس باید در یک جهت باشد.

 

اگر پارچه شما بافت برجسته ای داشته باشد، جهت آن نیز مهم است. در واقع باید با توجه به خواب پرز پارچه برش را انجام دهید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

راهنمای نگهداری از پارچه شانل

 

رنگبندی پارچه بافت

 

نگهداری از پارچه مراحل مختلفی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به نکات مراقبت از این پارچه در مراحل مختلف دوخت، شستشو و نگهداری بپردازیم. امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید لباس مجلسی با پارچه شانل را تا سالها با کیفیت روز اول حفظ کنید.

 

زیرا همانطور که می دانید، این پارچه کلاسیک و پرکاربرد هرگز قدیمی نمی شود. اگر بتوانید در طولانی مدت از آن خوب نگهداری کنید، تا سالها یک لباس شیک و خاص برای مهمانی های خود خواهید داشت.

 

نگهداری از پارچه شانل چندان دشوار نیست. تنها کافی است با آن با احتیاط برخورد کنید و آن را از اجسام تیز دور نگه دارید. زیرا بیشترین آسیبی که به این پارچه زیبا ممکن است وارد شود، نخ کش شدن الیاف برجسته آن است. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

 

نگهداری از پارچه شانل در مراحل دوخت آن

سعی کنید در هنگام دوخت پارچه شانل، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

 

محیط کار خود را تمیز کنید

الیاف پشمی به کار رفته در آن نیز ممکن است باعث ایجاد الکتریسیته شود. در نتیجه در بعضی مواقع ممکن است مو، خرده نخ و آشغال های روی زمین به پارچه شما بچسبد.

 

توصیه می شود قبل از اقدام به برش زدن این پارچه، محیط کار خود را تمیز کنید. زیرا پاکسازی سطح پارچه از آلودگی های اینچنینی سخت و زمان بر خواهد بود.

 

پارچه شانل را چند لایه برش نزنید

پارچه های ضخیم را نباید به صورت چند لایه برش بزنید. هرچند پارچه شانل ضخامت چندانی ندارد اما اگر چند لایه از آن روی هم قرار بگیرد، احتمال خطا در هنگام برش را افزایش خواهد دارد.

 

زیرا لایه ها روی هم می لغزند و ممکن است انحرافی در برش های شما ایجاد شود. برش زدن پارچه به صورت یک لایه، به طور کلی تسلط شما را بر پارچه افزایش می دهد.

 

به جهت طرح و کشسانی پارچه شانل توجه کنید

بعضی از مدل های پارچه شانل ممکن است از طول یا عرض دچار کشسانی شوند. در هنگام الگو کشی باید به این نکته توجه نمایید.

 

علاوه بر این، باید دقت کنید طرح پارچه در همه قسمت ها در یک جهت قرار بگیرد. این نکته می تواند مهمترین و چالش برانگیزترین نکته در هنگام برش پارچه طرحدار باشد.

 

بلافاصله پارچه شانل را سردوز بزنید

نکته مهمی که باید در هنگام دوخت پارچه شانل در نظر داشته باشید، الیاف حساس آن است و فرم تار و پودی و الیاف درشت این پارچه باعث می شود الیاف به سرعت از هم جدا شوند.

 

در واقع احتمال ریش ریش شدن این پارچه در اثر برخورد با قیچی و در هنگام برش، افزایش پیدا می کند. در نتیجه نیاز است بلافاصله پارچه شانل را سردوز بزنید.

 

با احتیاط اتو کشی انجام دهید

به طور کلی پارچه شانل از الیاف ترکیبی تولید می شود. برای اینکه به این الیاف حساس و تشکیل شده از چند مواد طبیعی و صنعتی آسیب نرسانید، توصیه می شود با احتیاط اتو کشی نمایید.

 

هرچند این پارچه به ندرت چروک می شود اما برای اتو کشی درزها حتما از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده کنید. دمای اتو نیز باید برای اتو کشی پارچه حساس مناسب باشد.

 

نگهداری از پارچه شانل در هنگام شستشوی پارچه

شستشوی پارچه شانل چندان دشوار نیست. اما شما می توانید با رعایت نکات زیر، طول عمر این پارچه حساس را افزایش دهید.

 

شوینده مناسب انتخاب کنید

برای شستشوی پارچه شانل به یک شوینده ملایم نیاز دارید. استفاده از شوینده های قوی ممکن است به رنگ و بافت پارچه آسیب بزند. پارچه شانل تیره ممکن است در شستشوی اولیه اندکی رنگ دهی داشته باشد، اما اگر آن را با شوینده مخصوص لباس های تیره بشویید، رنگ آن در طولانی مدت آسیبی نخواهد دید.

 

به دمای آب توجه کنید

بهترین دمای شستشو برای لباس های حساس، 25 درجه سانتیگراد است. این دما را برای شستشوی پارچه شانل توصیه می کنیم. برای شستشوی این پارچه نیازی به آب داغ ندارید و آب با دمای بالا ممکن است باعث شل شدن تار و پود آن شود.

 

برنامه شستشوی مناسب انتخاب کنید

پارچه شانل در درجه اول، در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. به دلیل داشتن بافت خاص و الیاف متفاوت نیز بهتر است آن را یک پارچه حساس در نظر بگیرید. اگر قصد دارید این پارچه را در ماشین لباسشویی بشویید، از دمای زیاد و دور موتور بالا پرهیز نمایید.

 

از چلاندن آن بپرهیزید

چه در زمان شستشوی دستی و چه در هنگام خشک کردن پارچه شانل، توصیه می شود از چلاندن آن بپرهیزید. وارد کردن فشار زیاد به الیاف این پارچه ممکن است به بافت آن آسیب برساند.

 

لباس را آویزان نکنید

همانطور که اشاره شد، پارچه شانل تار و پود حساسی دارد و اگر بافت غیر متراکمی داشته باشد، ممکن است بر اثر فشار این تار و پودها دچار تغییر شکل شوند.

 

لباس خیس وزن بیشتر دارد، اگر آن را آویزان کنید ممکن است شل شده و تغییر شکل دهد. توصیه می شود لباس خیس خود را روی یک سطح صاف پهن کنید. به این صورت از چروک شدن آن نیز جلوگیری خواهید.

 

مراقبت از پارچه شانل برای طولانی مدت

لباس مجلسی با پارچه شانل را هر روز نیاز نخواهید داشت. در نتیجه احتمالا برای زمان زیادی باید آن را درون کمد قرار دهید. نکات زیر به شما کمک می کند از این لباس نفیس خود بهتر مراقبت نمایید.

 

لباس به صورت آویزان در کمد قرار دهید

اگر لباس مجلسی با پارچه شانل شما بلند و سنگین نیست، توصیه می شود آن را به صورت آویزان در کمد قرار دهید. زیرا تا زدن آن باعث ایجاد چروک های عمقی در پارچه می شود.

 

اگر لباس شما سنگین است، می توانید از دو عدد چوب لباسی برای قرار دادن آن در کمد استفاده کنید. اگر قصد تا کردن این لباس را دارید، این کار را به نحوی انجام دهید که لباس چروکیده نشود.

 

از کاور محافظ استفاده کنید

خاک و حشرات موذی دو عامل تخریب لباس در طولانی مدت هستند. الیاف پشمی پارچه شانل جاذب هر دوی اینها است. برای محافظت از لباس مجلسی با پارچه شانل خود، حتما آن را درون کاور محافظ قرار داده و سپس در کمد نگهداری نمایید.

 

مراقب لکه ها باشید

اگر می خواهید عمر لباس مجلسی با پارچه شانل را بیشتر کنید، توصیه می شود مراقب لکه ها باشید. هر لکه را به سرعت پاک کنید و به این ترتیب لباس شما همیشه تمیز و سالم خواهد بود.

 

5 مدل لباس مجلسی با پارچه شانل

تا این قسمت مطلب، به ویژگی های منحصر به فرد پارچه شانل پرداختیم. گفتیم این پارچه یکی از بهترین و زیباترین پارچه هایی است که می توانید از آن در دوخت لباس های مختلف بهره ببرید.

 

در ادامه قصد داریم چند مدل لباس مجلسی با پارچه شانل به شما معرفی کنیم. برای انتخاب بهتر پارچه و دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

کت و دامن با پارچه شانل

 

کت-و-دامن-بلند،-مدل-لباس-مجلسی-کلاسیک

 

همانطور که اشاره شد، اولین کاربرد پارچه شانل در تولید کت و دامن های برند معروف شنل بود.

 

در واقع دلیل تولید پارچه، طراحی کت و دامن های زنانه و خاصی با این پارچه بود. در نتیجه اولین مدل لباس مجلسی با پارچه شانلی که می توانیم به شما توصیه کنیم، کت و دامن است.

 

پیراهن بلند با پارچه شانل

 

پیراهن-ماکسی-بلند-با-پارچه-بافت-شانل

 

پیراهن های ماکسی بلند یکی از بهترین مدل های لباس مجلسی با پارچه شانل است که می توانید از پوشیدن آنها لذت ببرید. این پیراهن ها را هم می توانید به شکل دکلته و هم آستین دار طراحی کنید.

 

دامن مجلسی متفاوت

 

دامن-مجلسی-با-پارچه-بافت-شانل

 

دامن ها یکی از کاربردی ترین لباس هایی هستند که در مجالس و مهمانی می توانید آنها را بپوشید. پارچه شانل این امکان را به شما می دهد که انواع دامن بلند و کوتاه را برای مهمانی خود بدوزید.

 

پیراهن کوتاه با پارچه شانل

 

مدل-لباس-مجلسی-با-پارچه-بافت-شانل-برای-زمستان

 

یکی از جذاب ترین مدل های لباس مجلسی با پارچه شانل که می توانیم به خانم های جوان و خوش سلیقه توصیه کنیم، پیراهن کوتاه ماکسی با این پارچه است.

 

این پیراهن ها را می توانید با دامن ماکسی یا چین دار طراحی نمایید. برای دیدن جدیدترین طرحهای پارچه شنل اینجا کلیک کنید.

 

کت و شلوار با پارچه شانل

 

کت-و-شلوار-زنان،-مدل-لباس-مجلسی-شیک

 

کت و شلوارهای طراحی شده با این پارچه می توانند یکی از کاربردی ترین لباس های مجلسی با پارچه شانل باشند.

 

این گزینه را به خانم های طرفدار استایل کلاسیک توصیه می کنیم. می توانید انواع کت و شلوار زنانه را با این پارچه برای خود طراحی کنید.