وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گفتگویی دوستانه با استاد سامان صفورا، استاد زبان ایتالیایی

گفتگویی دوستانه با استاد سامان صفورا، استاد زبان ایتالیایی

گفتگویی دوستانه با استاد سامان صفورا، استاد زبان ایتالیایی 

 

امروزه با وجود آموزشگاه‌ها و استادان زیادی که در حرفه تدریس زبان ایتالیایی مشغول به کار هستند، پیداکردن یک مدرس زبان آنلاین ایتالیایی که در کار خود حرفه‌ای باشد و بتواند اطلاعات بسیار مفیدی را به شیوه‌ای کاملاً مدرن و خلاقانه به زبان‌آموزان منتقل کند سخت به نظر برسد،

 

اما جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، زیرا در آکادمی آنلاین زبان تیکا مصاحبه با اساتید برتر به‌صورت ماهانه انجام می‌شود تا مدرسان به زبان‌آموزان معرفی شوند و بهتر با تجربیات آن‌ها آشنا شوند.

 

گفتگویی دوستانه با استاد سامان صفورا، استاد زبان ایتالیایی

این ماه می‌خواهیم طبق عادت همیشگی به سراغ یکی از اساتید مجرب زبان ایتالیایی یعنی آقای سامان صفورا برویم و اطلاعات مفیدی درباره مزایای یادگیری زبان جدید، مدت‌زمان یادگیری زبان ایتالیایی و… از ایشان کسب کنیم. 

 

خوشحالیم که داریم با شما به‌عنوان یکی از اساتید برتر تیکا مصاحبه می‌کنیم، لطفاً خودتان رو معرفی بفرمائید.

من سامان صفورا هستم، ۲۶ سال دارم. دانش‌آموخته رشته توریسم در کشور ایتالیا و کارشناس رشته مترجمی زبان ایتالیایی دانشگاه آزاد تهران شمال و همین‌طور دوره C1 چیلز را هم گذرانده‌ام.

 

سابقه من به‌عنوان مترجم هم‌زمان زبان ایتالیایی و انگلیسی در کشورهای آلمان و ایتالیا شروع شد و همین‌طور مربی کودکان خارجی زبان ۶ تا ۱۰ سال بودم و سابقه ترجمه مدارک رسمی به‌صورت پروژه‌ای و سابقه تدریس زبان ایتالیایی به‌صورت آنلاین به مدت دو سال و قبل از آن‌هم به مدت دو ساعت تدریس حضوری به‌صورت خصوصی و نیمه‌خصوصی را داشتم. 

 

در مورد سوابق و تحصیلات خودتان بیشتر توضیح بفرمایید.

زمان مهاجرت من به ایتالیا، برای روند پروسه مهاجرت مدرک B1 نیاز بود، اما من قبل از اینکه به ایتالیا بروم مدرک B2 چیلز را گرفتم و بعد هم که مشغول به تحصیل در رشته توریسم شده‌ و بعد از بازگشت به ایران برای دریافت مدرک C1 چیلز درخواست دادم و در حال حاضر هم دانشجوی سال آخر مترجمی زبان ایتالیایی در دانشگاه تهران شما هستم. از مهاجرت تا به امروز مشغول ترجمه هم زمان ایتالیایی انگلیسی و تدریس در سطوح مختلف بوده‌ام.

 

اگر مدرس زبان نمی‌شدید چه شغلی را انتخاب می‌کردید؟

 

گفتگویی دوستانه با استاد سامان صفورا، استاد زبان ایتالیایی

جرقه تدریس زبان ایتالیایی از جای خورد که به هم‌دوره‌ای‌های خودم کمک کردم. ازآنجایی‌که خودم در آن زمان سطح بالایی در زبان ایتالیایی داشتم، می‌توانستم از پس از کمک‌کردن به دوستان هم‌دوره‌ای خودم بربیایم.

 

متد تدریس خودتان رو به طور خلاصه می‌فرمایید؟

تخصص من در متد چیلز و کتاب اسپرسو است و بعد هم تدریس زبان مقدماتی و عمومی کلاس‌ها. برای افرادی که قصد اپلای به زبان ایتالیایی دارند با کتاب اسپرسو و طبق متد چیلز و افرادی هم که به زبان انگلیسی اپلای می‌کنند و به سطح مقدماتی از دانش زبان ایتالیایی نیاز دارند،

 

روند تدریس با کمک جزوه‌های خودم و کتاب اسپرسو پیش می‌رود که البته هر دوی این روش‌ها و فعالیت‌های جانبی مثل کار با فیلم، پادکست، موزیک، مجله، کتاب ورا هم در کنار خود دارد. انتخاب آن دستگی به سلیقه زبان‌آموز دارد. 

 

برای بازدید از پروفایل بهترین اساتید زبان ایتالیایی تیکا و رزرو کلاس خصوصی آنلاین زبان به سایت تیکا سری بزنید.

 

چرا تدریس را انتخاب کردید؟

من از گذشته شغل‌های زیادی داشتم و در زمینه‌های مختلفی کار کردم اما تا به امروز لذتی که در تدریس ایتالیایی و کمک به افرادی که قصد مهاجرت دارند را در شغل دیگری تجربه نکردم.

 

البته علاقه به مستندسازی هم دارم و در حال حاضر در مسیر یادگیری فیلم‌سازی در سینما هم هستم و اگر تدریس نمی‌کردم در این شاخه فعالیت می‌کردم.

 

البته علاقه من به آشپزی ایتالیایی را هم نمی‌توان نادیده گرفت. فکر می‌کنم که آشپزی ایتالیایی یکی از شاخه‌هایی بود که احتمالاً در آن فعالیت می‌کردم.

 

برای اینکه در میان همکاران خودتان تمایز ایجاد کنید، چه کاری در روند تدریس انجام می‌دهید؟

اگر بخواهم که به نقطه قوت خودم اشاره کنم، باید بگویم که تجربه زیادی در انجام آزمون‌های مختلف سطوح مختلف چیلز داشتم.

 

همچنین تجربه‌ای که در آماده‌سازی و راهنمایی بچه‌ها در نکاتی که باید توی آزمون چیلز رعایت کنند و در کنار این تسلطی که روی اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های خیلی رایج و کاربردی مدرن یا کهن زبان ایتالیایی دارم و این به‌مرور طی زندگی در ایتالیا و از طرفی هم مطالعه مستقیمی که روی این موضوع داشتم به دست آوردم.

 

سؤال بسیاری از زبان‌آموزها: کوتاه‌ترین زمانی که می‌شود یک زبان را در حد قابل‌قبول یاد گرفت چقدر هست؟

این سؤالی است که خیلی از زبان‌آموزان عزیز می‌پرسند و جالب اینجاست که حرف‌وحدیث‌های بسیاری هم در این مورد وجود داره از چهار ماه و پنج ماه شنیده شده برای یادگیری زبان ایتالیای یا انگلیسی و

 

اما در کل زبان‌های مختلف با هم متفاوت هستند و باید بگویم که روش مطالعه و خواندن یک‌ زبان در اینکه شما چطور و با چه ابزاری یک مسیر را طی می‌کنید خیلی مهم است.

 

من کامل در کلاس‌ها برای دوستان توضیح می‌دهم که چطور می‌توانیم از کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را ببریم. ولی به‌طورکلی می‌توانم بگویم که میانگین بین یک سال تا یک سال و نیم باید برای یادگیری زبان ایتالیایی در نظر بگیرید.

 

اگر بخواهید به زبان‌آموزها توضیح دهید که یادگرفتن این زبان، چه فرصت‌هایی برای آن‌ها فراهم می‌کنم، به چه مواردی اشاره می‌کنید؟

در وهله اول یادگیری زبان از نظر من دری را به روی شما باز می‌کند و فرد می‌تواند بسته به علاقه و تلاش خودش از این دنیای جدید دانش و تجربه‌های بی‌نهایتی کسب کند.

 

حال‌آنکه زبان یک کشوری مثل ایتالیا که غنی از فرهنگ و تاریخ و هنر هم باشد. همچنین می‌تواند شما را به این نقطه برساند که در واقع تدریس این زبان را انجام بدهید.

 

از طرف دیگر ترجمه متون ایتالیایی و ترجمه مدارک رسمی به زبان ایتالیایی در کشور، متقاضی خیلی زیادی دارد.

 

بسیاری از اساتید در ایجاد تعامل سازنده با زبان‌آموز به مشکلات مختلفی برمی‌خورند. شما چه راهکارهایی برای ایجاد تعامل دارید و چطور با این تعامل باعث بازدهی بیشتر زبان‌آموز می‌شوید؟

همیشه سعی می‌کنم که در اختیار زبان‌آموزان خودم باشند و خارج از ساعت کلاس هم پاسخگوی سؤالات آن‌ها باشم و قبل از هر چیزی هم سعی می‌کنم با رفتار دوستانه و با کمک فعالیت‌های خارج از کتاب این روند را آسان‌تر کنم و یادگیری زبان را باهم تبدیل به تفریح کنیم.

 

به نظرتان یادگیری زبان جدید می‌تواند تغییری در زندگی انسان ایجاد کند؟ چه تغییری در زندگی افراد به وجود می‌آورد؟

یادگیری زبان جدید از نظر من ورود به یک دنیای جدیدی هست که می‌تواند نگرش‌های وسیع‌تر، جهان‌بینی گسترده‌تر و درک بهتری از تفاوت‌ها و توانایی نگاه به مسائل از ابعاد مختلف را به همراه داشته باشد. شما با یادگیری زبان جدید دایره روابط دوستان و روابط اجتماعی خود را گسترش می‌دهید.

 

یادگیری زبان ایتالیایی در تیکا

اگر قصد یادگیری زبان ایتالیایی را دارید می‌توانید در کلاس خصوصی زبان آنلاین شرکت کنید. برای انجام این کار تنها کافی است تا با آکادمی آنلاین زبان تیکا در ارتباط باشید و آزمون تعیین سطح انجام دهید و با استاد سامان صفورا در ارتباط باشید و در کلاس‌هایی که توسط این استاد برگزار می‌شود شرکت کنید.

 

در پایان امیدواریم مصاحبه بالا با مدرس برتر زبان ایتالیایی به شما کمک کرده باشد تا بتوانید درباره انتخاب مدرس و کلاس خصوصی زبان ایتالیایی بهتر تصمیم‌گیری کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و یا وجود هرگونه سؤالی می‌توانید با پشتیبانی آموزشگاه زبان تیکا تماس بگیرید.