وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این گیاه مختص نفخ معده می باشد

این گیاه مختص نفخ معده می باشد

با این گیاهان می شود نفخ معده را از بین برد.گشنيز: گياهي خوراكي و دارويي است كه از قسمت‌ هوايي (برگ‌ها) و ميوه آن در صنايع غذايي، دارويي و آرايشي بهداشتي استفاده مي‌شود. گشنيز از خانواده جعفري و داراي رايحه خوشي‌ است كه بيشتر آثار گياه عمدتا به آن ارتباط دارد.

 

آثار اين گياه عبارتند از: مقوي معده، ضداسپاسم، ضددرد (دل‌درد)، ضدميكروب، ضدقارچ، تقويت‌كننده قواي جنسي، هضم‌كننده غذا، صفراآور، آرام‌بخش، كاهش‌دهنده قندخون، كاهش‌دهنده چربي‌خون و كاهش‌دهنده فشار‌خون.نعناع: گياه معروفي است كه در جهان به «مينت» مشهور است.

 

این گیاه مختص نفخ معده می باشد

 

اين گياه حداقل 33 گونه دارد كه بيش از 15گونه از آنها در ايران موجود است. نعناع يكي از پرمصرف‌ترين گياهان خوراكي دارويي جهان و اسانس (رايحه) آن از پرمصرف‌ترين‌ها در صنايع دارويي و بهداشتي از جمله خميردندان‌هاست. از اسانس نعناع (روغن معطر آن) براي ساخت داروهاي ماساژدرماني به وفور استفاده مي‌شود.

 

2 نوع نعناع به نام‌هاي «نعناع فلفلي» و «نعناي قمي» در ايران مصرف بيشتري دارند. محصولات گياهي نعناع به‌صورت تازه، خشك، عصاره، عرق گياهي، چاي كيسه‌اي و تنتور مورد استفاده قرار مي‌گيرند. البته اين گياه آثار قوي و ايده‌آل ضدنفخ، ضددرد (دل‌درد) و ضداسپاسم دارد و بسيار زوداثر است.بادرنجبويه: گياهي است از خانواده نعناع كه از نظر شكل ظاهري شباهت زيادي به نعناع دارد ولي بوي آن متفاوت است.

 

این گیاه مختص نفخ معده می باشد

 

اين گياه كه از گياهان خوراكي- دارويي پرمصرف دنياست به نام مليسا هم مشهور است و از زمان‌هاي قديم در بسياري از نقاط دنيا به‌عنوان ضدنفخ، ضدتب و معرق مورداستفاده قرار مي‌گيرد. مهم‌ترين آثار بادرنجبويه كه از نظر علمي به اثبات رسيده، آثار ضددرد، ضدباكتري، ضدويروس تبخال، ضدهيستامين، ضدتب، ضدنفخ، آرام‌بخش،

 

خواب‌آور، مقوي قلب، مقوي معده و ضداسپاسم است.از گياهان ديگري كه مصرف بالا و خواص مشابهي با نعناع، گشنيز و بادرنجبويه دارند شامل زيره سبز و سياه (از دانه‌هاي آنها استفاده مي‌شود)، دارچين (از پوست درخت به‌دست مي‌آيد)، هل (دانه‌هاي گياه) و جوزبويا (ميوه گياه) را مي‌توان نام برد كه همگي اسانس (رايحه) دارد و به غير از مصرف براي درمان سوءهاضمه، داراي آثار مفيد ديگري هم هستند.