وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اثرات لبخند زیبا بر روابط اجتماعی انسانها

اثرات لبخند زیبا بر روابط اجتماعی انسانها
ظاهر صورت همواره روابط اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد اغلب افرادی كه چهره جذاب‌تری دارند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند. در میان اجزای صورت بعد از چشم‌ها، لبخند بیشترین توجه مخاطب را به خود جلب می‌كند.
 
به‌رغم این‌كه زیبایی مساله‌ای نسبی و فردی است، لبخند زیبا در دندانپزشكی ویژگی‌های خاصی دارد و اغلب از آن به عنوان «لبخند هالیوودی» نام برده می‌شود. بنابراین داشتن بعضی ویژگی‌ها در نظر اغلب مردم، زیبا به نظر می‌رسد با این حال عدم وجود آنها نمی‌تواند الزاما به معنی مشكل تلقی شود.

دندان‌های مرتب و ردیف:
داشتن دندان‌هایی پاكیزه كه در یك قوس مرتب قرار دارند و هنگام لبخند بخوبی نمایان می‌شوند، از ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر لبخند زیبا محسوب می‌شود.

هماهنگی قوس دندان‌ها با انحنای لب:
در یك لبخند زیبا قوس دندانی با انحنای لب پایین هنگام لبخند هماهنگ است. اگر به جای این انحنا دندان‌ها در یك خط مستقیم قرار گرفته باشند، لبخند ظاهری خشن و مصنوعی پیدا می‌كند.

میزان دیده شدن دندان‌های بالا در لبخند:
در یك لبخند كامل، تمام طول دندا‌ن‌های قدامی بالا نمایان می‌شوند و حتی دیده شدن مقداری از لثه نیز باعث جوان تر به نظر رسیدن لبخند می‌شود. با این حال اگر مقدار زیادی از لثه در لبخند دیده شود از آن به عنوان لبخند لثه‌ای (Gummy Smile) نام برده می‌شود كه از زیبایی لبخند می‌كاهد. گفتنی است كه با افزایش سن، به طور طبیعی میزان نمایان شدن دندان‌های بالا در لبخند كاهش می‌یابد و این به دلیل افتادگی لب بالاست و كاملا طبیعی است.

به‌رغم این ویژگی‌ها، درك هر فرد از زیبایی خود مهم‌ترین معیار زیبایی است و تحقیقات نشان داده كه در بسیاری از موارد افرادی كه نقص زیبایی واضحی در چهره خود دارند (به عنوان مثال شكاف لب و كام)، آن را به عنوان قسمتی از وجود خود پذیرفته‌اند و براحتی نقش اجتماعی خود را ایفا می‌كنند ولی افرادی كه تنها نقص كوچكی در دندان‌ها و صورت خود دارند (به عنوان مثال یك بی‌نظمی دندانی مختصر) گاهی این مساله را آنقدر در ذهن خود بزرگ كرده‌اند كه زندگی اجتماعی آنها تحت تاثیر قرار گرفته و مانع فعالیت طبیعی‌شان در جامعه می‌شود.