وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویروس هپاتیت B از 19 میلیون سال قبل وجود داشته!!

ویروس هپاتیت B از 19 میلیون سال قبل وجود داشته!!
دانشمندان آمریکایی در بررسیهای خود موفق شدند ردپای اولین ویروس هپاتیت B را در DNA گروهی از پرندگانی که از 19 میلیون سال قبل وجود دارند کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه تکزاس رد اولین ویروسی که کبد مهره داران را آلوده کرد کشف کردند.

این محققان با بررسی DNA گروهی از پرندگان قدیمی که از 19 میلیون سال قبل وجود دارند دریافتند که این خانواده از پرندگان نسل به نسل ژنوم ویروس هپاتیت B را با خود حمل کرده اند.

از آنجا که ویروسها به سرعت جهش می یابند و از خود فسیل برجای نمی گذارند تنها روش ممکن برای ردیابی مسیر تکاملی این میکروارگانیسمها مطالعه بر روی کد ژنتیکی میزبان آنها است.

درحقیقت، ویروسهایی که در بدن مهره داران زندگی انگلی دارند برای تقسیم شدن نیاز دارند که ژنوم خود را با ژنوم سلولهای سوماتیک بدن میزبان (سلولهایی که منجر به تشکیل سلولهای جنسی نر و ماده می شوند) ادغام کنند.

ویروسهایی که DNA خود را وارد DNA سلولهای تولیدمثلی می کنند به صورت نهفته در این سلولها باقی می مانند و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. به این ترتیب با گذر زمان، به یک فسیل مولکولی تبدیل می شوند که محققان با بررسی آن می توانند اطلاعاتی درباره سن و تکامل ویروسها به دست آورند.

براساس گزارش گاردین، این محققان با ردیابی این فسیلهای مولکولی در داخل DNA پنج گونه از پرندگان قدیمی توانستند نوعی توالی ژنتیکی را رمزگشایی کنند که شبیه به توالی ژنتیکی ویروسهای مدرن هپاتیت B است.

به گفته این دانشمندان، این قدیمی ترین ویروسی است که به کبد مهره داران حمله کرده است.