وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی هایی درباره ی مدارس محیط زیستی

دانستنی هایی درباره ی مدارس محیط زیستی

شاید شما هم ندانید مدارس محیط زیستی چیست پس با ما همراه باشید تا از مدارس محیط زیستی برای شما چند خطی بگوییم.مدرسه محیط زیستی مدرسه‌ای است که آموزش‌دهندگان و فراگیرانش بر بنیاد رابطه‌ای خطی و نه از بالا به پایین و مبتنی بر رویکردی دانشی، بینشی و رفتاری،از فهم بوم‌شناختی (اکولوژیک )

 

برخوردار شده و موازین محیط­زیستی در آن رعایت شود چه از لحاظ انسانی (کارکنان، آموزگاران و دانش‌آموزان به رعایت الگوهای محیط زیستی متعهد باشند) و چه از لحاظ ساختاری (استانداردهای محیط زیستی در ساختمان مدرسه لحاظ شده باشد)را مدرسه محیط­زیستی می‌گویند. مدرسه محیط زیستی فضایی است

 

دانستنی هایی درباره ی مدارس محیط زیستی

 

که در آن تمامی اعضای جامعه دانش‌آموزی متشکل از آموزگاران، دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان به کسب آموزش و مهارت‌های محیط زیستی مبادرت می‌کنند و در تأسیس و استقرار آن ضوابط و استانداردهای محیط زیستی لحاظ شده است. مدارس محیط زیستی در دنیا با واژگان دیگری همچون “مدارس سبز”، “مدارس سالم”، “مدارس پایدار” و ”

 

مدارس دارای عملکرد بالا” نیز شناخته می‌شوند.مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست از راه‌اندازی ۶۰ مدرسه محیط زیستی در پنج منطقه آب و هوایی کشور خبر داد. محمد درویش افزود: ۶۰ مدرسه زیست محیطی افتتاح می‌شود. او با بیان اینکه مدارس «جم» که به اختصار به معنای مدارس جامع محیط زیستی هستند در پنج منطقه آب و هوایی کشور راه اندازی می شوند.

 

دانستنی هایی درباره ی مدارس محیط زیستی

 

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست اظهار کرد: این مدارس در مناطق ایران و تورانی، هیرکانی، ارسبارانی، زاگرس، خلیج‌فارس و عمانی تشکیل می‌شوند. درویش با بیان اینکه در هر یک از مناطق آب و هوایی، ۱۰ مدرسه زیست‌محیطی شامل پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه تشکیل می‌شود،

 

تصریح کرد: این مدارس از مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان و متوسطه تشکیل می‌شود. مهر نوشت؛ مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست با بیان اینکه به غیر از این ۵۰ مدرسه زیست‌محیطی که در پنج منطقه آب و هوایی کشور تشکیل می شوند، ۱۰ مدرسه زیست‌محیطی در تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: این مدارس به‌صورت پایلوت کار خود را آغاز می‌کنند.