وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا می دانید تن ماهی دارای چه فوایدی می باشد؟

آیا می دانید تن ماهی دارای چه فوایدی می باشد؟
یك متخصص تغذیه گفت :مصرف تن ماهی موجب افزایش حافظه می‌شود.
خبرگزاری فارس: یك متخصص تغذیه گفت: مصرف تن ماهی برای دانش‌آموزان و كسانی كه كارهای فكری انجام می‌دهد مفید است و موجب افزایش حافظه می‌شود.

مرتضی صفوی افزود: تن ماهی به عنوان یك غذایی كه می‌تواند نیاز بدن را به امگا3 تأمین كند محسوب می‌شود.
وی گفت: اگر تن ماهی در هفته 2 بار مصرف شود. نیاز بدن به امگا3 تأمین می‌شود.به دلیل اینكه تن ماهی بیشتر از گوشت‌هایی استفاده می‌شود كه قرمز رنگ است و پروتئین بیشتری دارد. مقداری زیادی پروتئین و آهن در تن ماهی وجود دارد.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: از املاح و مواد معدنی در تن ماهی یافت می‌شود می‌توان به منیزم، ویتامین‌ها ب1، ب 6، ب3، اشاره كرد. تن ماهی می‌تواند سطح هموسیستئین خون را كاهش دهد كه موجب كاهش بیماری‌های قلبی می‌شود.

صفوی گفت: مصرف تن ماهی به حافظه كمك می‌كند برای بیماران قلبی مفید است. از لخته شدن خون جلوگیری می‌كند و برای كسانی كه درس می‌خوانند و كارهای فكری دارند غذای مفیدی است كه موجب افزایش حافظه آنها می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: ماهی تن البته دارای جیوه است و اگر به مقدار زیادی جیوه وارد بدن شود به اعصاب اثر می‌گذارد و موجب اختلالات شنوایی، بی‌حسی سیستم عصبی و رشد بافت‌های مغزی می‌شود. بنابراین مصرف بیش از حد ماهی تن نیز مضر است و به خصوص: مادران باردار از تن ماهی به مقدار كم استفاده كنند.