وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا می دانید چرا گور خرها خط دارند؟!

آیا می دانید چرا گور خرها خط دارند؟!
زمانی که پای مد در میان باشد، لباس هیچ حیوانی چون گوره خر منحصر به فرد نیست. راه‌های نقش بسته بر بدن هر گوره خر، مانند اثر انگشت، کاملا منحصر به همان گوره خر هستند و هیچ نمونه مشابهی ندارند. از آن جالب تر اینکه به طور کلی سه گونه گوره خر در تمام جهان وجود دارد که الگوی کلی خط های بدن هر یک از آنها با گونه دیگر متفاوت است.
اما چرا گورخر ها خط دارند؟ دانشمندان هنوز نتوانسته اند به این پرسش پاسخ دهند، اما برخی معتقدند خطوط موجود بر تن گورخرها به نوعی به استتار آنها در مقابل شکارچیان کمک می‌کند. وجود این خطوط موجب می‌شود حیوانات شکارچی نتوانند یک حیوان منفرد را از گله ای در حال حرکت متمایز کند.
همچنین این خطوط مانع از حمله حشراتی می‌شوند که حیوانات را تنها از راه دیدن سطوح وسیعی یک رنگ تشخیص می‌دهند. همچنین تفاوت‌های خطوط نقش بسته بر بدن هر گوره خر نسبت به گوره خرهای دیگر به آنها در شناسایی هم کمک می‌کند.
گوره خرها حیوانات اجتماعی هستند که در چمنزارها زندگی می‌کنند. آنها با یکدیگر به چرا می‌روند و حتی در تیمار کردن هم به یکدیگر کمک می‌کنند.
گونه بورچل گوره خرها، بیشترین جمعیت از این نوع جانور را به خود اختصاص داده است. این حیوانات در گروه‌های خانوادگی کوچکی متشکل از یک مرد، چندین زن و فرزندانشان زندگی می‌کنند. این خانواده‌ها می‌توانند با هم همراه شده و گله‌هایی بزرگ را تشکیل دهند.
 
با این حال در گله‌های بزرگ نیز روابط خانوادگی گوره خرها حرف اول را می‌زند.
گوره خرها همواره باید نسبت به حمله شیرها هشیار باشند. در صورتی که یک گوره خر مورد حمله حیوانی وحشی قرار بگیرد دیگر اعضای خانواده او با حلقه زدن به دورش از وی دفاع می‌کنند تا شاید بتوانند شکارچی را از محل فراری دهند.