وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدید ترین جزئیات درمورد كریستف كلمب!

جدید ترین جزئیات درمورد كریستف كلمب!
آخرین بیوگرافی منتشر شده از كاشف آمریكا نشان می‌دهد «كریستف كلمب» نه ایتالیایی بوده نه اسپانیایی بلكه لهستانی بوده و هویت واقعی‌اش را به دلایل امنیتی پنهان كرده است. یك مورخ پرتغالی به نام «مانوئل روزا» كه مدعی است بیش از 20 سال تمام اسناد و مدارك زندگی كاشف قاره آمریكا را زیر و رو كرده در كتابش با نام «كلمب:داستان‌های ناگفته» می‌گوید: «كلمب» یكی از اعضای خانواده سلطنتی لهستان بوده است.
او بر این مسئله اصرار دارد كه «كلمب» پسر پادشاه مخلوع لهستان به نام «ولادیسلاو سوم» و در اصل یك اشراف‌زاده بوده و برای حفظ جان پدرش هویت واقعی خود را پنهان كرده است. تا پیش از این در متون تاریخی مطرح می‌شد كه «كریستف كلمب» از اعضای خانواده‌ای فقیر و نساج ایتالیایی بوده و در سال 1451 در شهر «جنوا» و از پدری با نام «دومنیكو كلمبو» متولد شده است.
اما «روزا» باور دارد این كاشف مشهور به این دلیل موفق شده از سفر دریایی پر مخاطره‌اش جان سالم به در ببرد كه در دربار تعلیم دیده بود و به راحتی تسلیم نمی‌شد. «كلمب» در 22 سالگی كارش را به‌عنوان بازرگان در سراسر دریای مدیترانه آغاز كرد و سه سال بعد به‌عنوان یكی از تاجران اعزامی به شمال اروپا انتخاب شد.
در سال‌های 1480 و بعد از آن «كلمب» كه دهه سوم زندگی را پشت سر می‌گذاشت راهی آب‌های آفریقا شد. مورخان می‌گویند پیش از آن كه «كلمب» راه غرب را در پیش بگیرد دریانوردان زمین را مسطح تصور می‌كردند اما این كاوشگر با تكیه بر این موضوع كه زمین كروی است در شب راهش را با كمك رصد ستاره‌ها پیدا می‌كرد.
سایر مورخان پیش از اینها به پیشینه لهستانی كلمب اشاره كرده بودند اما یافته‌های «روزا» با وجود اسنادی كه جمع آوری كرده بیش از سایرین قابل اعتماد به نظر می‌رسد.
تحقیقات «روزا» توجه بسیاری را به خود جلب كرده اما در این بین بیش از سایرین این موسسه «نشنال جئوگرافیك» بوده كه با اشتیاق موضوع را دنبال می‌كند. در ماه جاری نماینده «نشنال جئوگرافیك» برای انجام تحقیقات مفصل تر به اسپانیا و پرتغال سفر كرده و نتایج را به شكل مستمر به مقر اصلی گزارش می‌كند.