وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شیوه جدید بارداری : یك نوزاد با دو مادر و یك پدر !!

شیوه جدید بارداری : یك نوزاد با دو مادر و یك پدر !!
مقامات بریتانیا در حال تصمیم‌گیری در مورد این مسئله هستند که آیا شیوه‌ای جدید که در طی آن از ژنوم سه والد در طی لقاح آزمایشگاهی استفاده می‌شود، را تأیید کنند یا نه. این کار برای جلوگیری از انتقال از انتقال بیماری‌های ارثی صورت می‌گیرد.
وزیر بهداشت انگلیس- اندریو لنسلی- از کمیته باروی و جنین‌شناسی خواسته است که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. چرا که فعلا چنین کاری، بر اساس قوانین ممنوع است.
دانشمندان دانشگاه نیوکاسل، ابداع‌کننده این شیوه جدید بحث‌برانگیز هستند. قضیه ازاین قرار است که ماده وراثتی که انسان از پدر و مادر می‌گیرد علاوه بر DNA هسته سلول‌های جنسی مادر و پدر، شامل DNA میتوکندریایی است.
میتوکندری‌های باطری سلول‌ها هستند و «فقط» از مادر به ارث می‌رسند. از هر شش هزار و پانصد نوزادی که متولد می‌شوند، یکی دچار مشکلات DNA ‌میتوکندری است که می‌تواند منجر به بعضی از بیماری‌های کشنده قلبی، ‌کبدی، مغزی، کوری یا مشکلات عضلانی شود.

شیوه انجام کار، به صورت ساده به این صورت است که یک روز بعد از لقاح آزمایشگاهی اسپرم و تخمک والدین اصلی، DNA ‌هسته‌ای سلول تخم که حاوی ژن‌های پدر و مادر اصلی است برداشته می‌شود و به تخمک مادری که مشکل DNA ‌میتوکندریایی ندارد، منتقل می‌شود. به این ترتیب نوزادی که متولد می‌شود، عملا یک پدر و دو مادر خواهد داشت! و در عین حال مبتلا به بیماری‌های میتوکندریایی نخواهد شد.

در انسان‌ها ۳۷ ژن در میتوکندری قرار دارد در حالی که ۲۰ هزار ژن در هسته سلول قرار دارد. به عبارت دیگر ژنوم انتقال یافته از مادر دوم کسر کوچکی از کل ژنوم پدر و مادر اول هستند.
در انجام این روش باروی آزمایشگاهی از بعضی از شیوه‌های عمل شبیه‌سازی هم استفاده می‌شود.
سودمندی و مؤثر بودن این شیوه باید سنجیده شود، تا در صورت تأیید، اجازه انجام آن صادر شود.