وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نوشیدن قهوه قبل از ورزش ممنوع !!!

نوشیدن قهوه قبل از ورزش ممنوع !!!
معروف است که قهوه برای تحریک کارکردهای مغزی مفید است، می‌توان فکر کرد که این نوشیدنی برای بهبود بخشیدن عملکردهای جسمی هم مناسب باشد.
 
این در حالی است که نوشیدن قهوه پیش از ورزش، اصلاً ایدۀ خوبی نیست. قهوه هجوم خون به سطح قلب را کاهش می‌دهد و این امر باعث می‌شود که سیستم بدن اکسیژن کمتری دریافت کند. با این استدلال، قهوه برای بیماران قلبی هم توصیه نمی‌شود.
 
در کل قهوه و کافئین متحدین شومی برای ورزشکاران محسوب می‌شوند.
مدت زیادی است که قهوه به امید افزایش فعالیت‌های ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافئین تحریک می‌کند، بیدار نگه می‌دارد و به هیجان می‌آورد. بر روی قلب اثر می‌گذارد و افزایش فشار بر قلب و فشار خون را به همراه دارد.
 
نوشیدن قهوه باعث بهبود عملکردهای ماهیچه‌ای هم می‌شود. به طور کلی آثار یافت شده برای قهوه عبارتند از: کاهش احساس خستگی؛ تحریک سیستم عصبی، قلب و تنفس؛ استفادۀ بهتر از چربی‌ها توسط تحریک برای تولید آدرنالین و افزایش زمان واکنش.
 
قهوه، کافئین: عدم وجود مدرک …
بر خلاف تمام این امیدها، تحقیقات انجام شده دربارۀ قهوه، چه تحقیقاتی که به طور فشرده و در مدت کم و چه تحقیقاتی که با صرف زمان بسیار انجام شده‌اند، اصلاً متقاعد کننده نیستند. بدتر این که، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که قهوه جریان خون را کاهش می‌دهد؛ بر همین اساس، ورزشکاران و بیماران قلبی از نوشیدن قهوه منع می‌شوند.
 
قهوه، کافئین و کاهش جریان خون
با این حال این تحقیق فقط بر روی حدوداً بیست نفر انجام شده که میانگین سنشان 27 بوده است. بعد از حدود 30 ساعت پرهیز از قهوه، افرادی به طورتصادفی از بین آنها انتخاب شده و به هر کدام یک دُز قهوه، معادل 2 فنجان قهوۀ علیظ دادند. سپس از آنها خواسته شد تا بر روی دوچرخۀ ثابت ورزش کنند.
 
طی این فعالیت جسمی، فعالیت قلبی و جریان خون شان اندازه گیری شد. مشاهده شد که بدون مصرف کاقئین، فعالیت قلب برای تأمین نیازهایِ روبه افزایش بدن، بیشتر شد. و بر خلاف انتظار، نوشیدن قهوه مانع برقراری این تطابق با فعالیت جسمی می‌شد. بعد از نوشیدن قهوه، هجوم خون به سطح قلب، هنگام انجام فعالیت تا 22% کاهش یافت.
 
عملاً، نوشیدن قهوه به منظور بهبود عملکردهای فیزیکی یک اشتباه است. به علاوه، کافئین به هیچ وجه برای ورزشکاران توصیه نمی‌شود، زیرا باعث می‌شود که در زمان انجام فعالیت جسمی، فرآیند اکسیژن رسانی بدن کاهش یابد، و این در حالی است که هدف ورزشکاران از فعالیت‌هایشان افزایش اکسیژن رسانی است.
 
و این موضوع فقط در مورد قهوۀ تلخ صدق نمی‌کند. بنابراین بیماران قلبی و ورزشکاران باید به خاطر کاهش جریان خون که می‌تواند بسیار مضر باشد، از نوشیدن قهوه پرهیز کنند.