وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شایع ترین علائم ابتلا به پولیپ چیست؟

شایع ترین علائم ابتلا به پولیپ چیست؟
پولیپ بینی در واقع التهاب شدید مخاط بینی و سینوس‌هاست كه در واقع بر اثر تورم شدید به صورت توده و تومور درمی‌آید اما باید در نظر داشت كه تومور نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان گوش‌، گلو و بینی گفت: شایع‌ترین علامت ابتلا به پولیپ بینی گرفتگی بینی است اما خروج ترشحات از بینی و پشت گلو چه به صورت آبكی و چه چركی و ایجاد سردرد بر اثر بسته‌شدن سینوس‌ها از علامت‌های دیگر آن است.

كاوه كیوانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پولیپ بینی در واقع التهاب شدید مخاط بینی و سینوس‌هاست كه در واقع بر اثر تورم شدید به صورت توده و تومور درمی‌آید اما باید در نظر داشت كه تومور نیست.

وی افزود: پولیپ‌های بینی متعدد هستند و منشاء‌ آن بیشتر از سینوس‌هاست كه انواع یك طرفه و دو طرفه دارد ولی بیشتر آنها دو طرفه است.

كیوانی تصریح كرد: عوامل قارچی در ایجاد عفونت‌های مكرر نقش دارد . عفونت‌های مكرر موجب پولیپ و خود پولیپ هم موجب عفونت‌های مكرر خواهد شد. همچنین زمینه‌های ژنتیكی در ایجاد پولیپ موثر است اما اثر آنها مستقیم نیست.

وی افزود: درمان پولیپ‌ها جراحی است گرچه ابتدا سعی می‌شود با درمان طبی كنترل شود اما در بسیاری از مورد پولیت ریشه‌كن نمی‌شود حتی بعد از جراحی نیز ممكن است برگردد. لذا سعی می‌شود وقتی بیمار از پولیپ بینی شكایت دارد با این شكایت به درمان دارویی جواب نمی‌دهد و در مواردی كه این پولیپ‌ها عوارضی مانند فشار در حفره چشم ایجاد می‌كنند باید جراحی انجام شود.

این متخصص گوش، گلو و بینی یادآور شد: شایع‌ترین علامت ابتلا به پولیپ بینی گرفتگی بینی است اما خروج ترشحات بینی از بینی و پشت گلو چه به صورت آبكی و چه چركی، ایجاد سردرد بر اثر بسته‌شدن سینوس‌ها، گاهی خونریزی بینی، خرخر شبانه، وقفه تنفسی هنگام خواب و در موارد شدید فشار به حفره چشم و ایجاد بیرون‌زدگی چشم از علامت‌های دیگر آن است.

كیوانی گفت: پولیپ بینی بیماری نادری نیست و زیاد دیده می‌شود اما متاسفانه با انحراف بینی و بزرگ شدن شاخك‌های بینی اشتباه گرفته می‌شود كه باید گفت در 2 مورد آخر اجزای طبیعی بینی هستند كه بزرگ می‌شوند اما پولیپ، بافت غیرطبیعی بینی است.