وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

“سگ وی” (Segway )

"سگ وی" (Segway )
 
وسیله ای که در تصویر مشاهده می کنید ،اختراع جدیدی است که به "سگ وی" (Segway ) شهرت یافته است.این وسیله در اواخر سال 2001 توسط دین کامن(Dean Kamen) ابداع شد . طراحی دستگاه طوری می باشد که همیشه بصورت عمودی می ایستد و امکان اینکه سقوط کند وجود ندارد، چراکه تعادل دستگاه همیشه با استفاده از ژیروسکوپ و سنسور ها حفظ می شود .

این دستگاه شامل چهار عنصر اصلی می باشد : 1)چرخ و موتور ، 2)سنسور، 3)تخته مدار، و4) سیستم کنترل اجرایی. تخته کنترل کننده ،وضعیت سنسور ها را 100 بار در ثانیه بررسی می کند .

برای حرکت کردن به جلو وعقب بوسیله ی سگ وی ،تنها کافی است که راننده ی آن مقدار بسیار اندکی خود را به  جلو یا عقب  متمایل سازد.گردش به  راست  و چپ  نیز توسط متمایل کردن فرمان به راست و چپ صورت می گیرد. حفظ تعادل  سگ وی ،حیرت آورترین نکته در خصوص این وسیله می باشد . بطورکلی در طول شبانه  روز هرگاه که  شما  تعادل خود را از دست داده و به جلو متمایل می شوید،مغز شما متوجه بر هم خوردن تعادل شده شما را قادر می سازد تا با جلو گذاردن پای خود ، مانع از زمین افتادن خود شوید .
سگ وی هم به خوبی همین کار را انجام می دهد ، با این تفاوت که به  جای پا ، از چرخ ، به  جای  عضلات از موتور و به جای مغز از  مجموعه ای از میکروپروسسور ها(پردازنده های کوچک)استفاده می کند . همانند مغز انسان ، سگ وی متوجه انحراف فرد به جلو شده و با تنظیم سرعت  چرخ ها ،کمک به حفظ تعادل  می کند . زمانیکه وسیله به سمت جلو متمایل است،موتور، هر دو چرخ را به سمت جلو و آنگاه که به سمت عقب متمایل است ، موتور هر دو چرخ را به سمت عقب می چرخاند.

بطورکلی می توان چهار مدل را برای سگ وی درنظر گرفت اگرچه این وسیله در سایز ها و قیمت های مختلف موجود می باشد:
یک مدل آن مخصوص پلیس می باشدو HTi180 نام دارد.
مدل دیگر Golf Transporter می باشد.
مدل دیگر Cross-Train Transporter و در نهایت مدل کوچک و سبک سگ وی که P133 نام دارد .
مدل استاندارد پلیس در هر ساعت 5/12 مایل را می تواند طی کند، و وزن آن 38 کیلوگرم بیشتر نیست . دپارتمان پلیس آتلانتا جز اولین دپارتمان هایی است که در خیابان های شهر از این وسیله استفاده کرد . 

هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از سگ وی وجود ندارد و می توانید با استفاده از آن به سرعت به مقصد برسید .
جالب است بدانید که سگ وی با استفاده جریان برق شارژ می شود و احتیاج به بنزین ندارد لذا بدنبال افزایش قیمت بنزین ،این دستگاه روز به روز طرفداران بیشتری در دنیا پیدا می کند . بر روی دستگاه یک صفحه تصویر وجود داردکه میزان باتری از دست رفته را نشان می دهد و صفحه دیگری نیز تعبیه شده است که موقعیت دستگاه را نشان می دهد .
لازم به ذکر است که نوع جدید سگ وی با نام سگ وی با حرکت هوشمند(Segway Smart Motion) به تازگی طراحی شده است ، که کنترل حرکتی هوشمند صورت گرفته و وسیله قادر است تا محیط اطراف را نظارت کرده  و حرکت را نیز کنترل کند و در نهایت تصمیم بگیرد که چگونه حرکت کند .
لازم به ذکر است که سگ وی هیچگاه نمی تواند جایگزین ماشین شود چرا که حداکثر سرعت آن 20 کیلومتر در ساعت می باشد ،البته در مدلهای جدید آن سرعت بالاتر نیز امکانپذیر شده است .

 
 
 
پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز