وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تعرض جنسی به دختر شایسته آمریکا در فرودگاه

تعرض جنسی به دختر شایسته آمریکا در فرودگاه
سوزی کاستیلو بازیگر زن آمریکایی در حالی که گریه می کرد در مقابل دوربین اعلام کرد که ماموران امنیتی فرودگاه بین‌المللی دالاس، وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، سوزی کاستیلو، بازیگر آمریکایی و دختر شایسته سال 2003 ، هنگامی که در فرودگاه بین‌المللی فورث‌ وورث دالاس از رفتن به داخل دستگاه اسکنر بدن‌نما خودداری کرد، از سوی ماموران امنیتی زن این فرودگاه مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفت.

این بازیگر 31 ساله امریکایی در وب‌لاگ شخصی خود نوشت: "باید بگویم که احساس می‌کردم تجاوز چیزی کم اهمیتی است".

سوزی کاستیلو همچنین در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی (توییتر) مبارزه‌ای را علیه بازرسی بدنی توسط اداره امنیتِ حمل‌و‌نقل آمریکا به راه انداخته است.

این آزار جنسی در فرودگاه در حالی اتفاق افتاده است که انتشار فیلمی دیگر از بازرسی بدنی یک دختر شش ساله آمریکایی در فرودگاه لوئیز آرم‌استرانک شهر نیو اورلئان ایالت لوئیزیانا، توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود.

به گفته مقامات اداره امنیت حمل‌ونقل امریکا، از زمان نصب دستگاه‌های جدید اسکنر بدن‌نما در فرودگاه‌های این کشور هزاران مورد شکایت به این اداره رسیده است.

مقامات اداره امنیت حمل‌ونقل امریکا ادعا می‌کنند، بازرسی بدنی و بازرسی با استفاده از اسکنرهای بدن نما به منظور تامین امنیت مسافران در برابر خطرات احتمالی بمب‌گذاری در خطوط هوایی این کشور انجام می‌شود.
وی در حالی که گریه می کرد در مصاحبه با خبرنگار راشاتودی اینگونه به تشریح قضیه پرداخت:

من در حال حاضر در فرودگاه دالاس هستم و بسیار ناراحتم. چرا که برای عبور از بخش امنیت فرودگاه من مسیری رو انتخاب کردم که مسیر منتهی به اسکنرهای بدن نما نبود که مطالب بسیار وحشتناکی در مورد آن‌ها خوانده بودم.

من خیلی سفر می‌کنم و برای همین تصمیم گرفتم به دلیل میزان بالای تشعشعات این دستگاه‌ها، مسیری را انتخاب کنم که مجبور نباشم از آن‌ها عبور کنم. با خودم گفتم بهتره که بیشتر از آنچه که در زندگی روزمره هست، در معرض این تشعشعات قرار نگیرم. به همین دلیل مسیری را که به نظر می‌رسید نیازی به عبور از اسکنر ندارد انتخاب کردم و وقتی که به محل مورد نظر رسیدم، مأمورین امنیتی به من گفتند که باید از اسکنر عبور کنم.

 
من گفتم که نمی‌خواهم از این دستگاه رد بشوم و می‌خواهم از همین مسیر عادی عبور کنم و به همین دلیل پشت سر بقیه مردم در صف ایستادم؛ چرا که بقیه مسیرهای بازرسی خالی بود و به نظر می‌رسید کسی علاقه‌ای به عبور از این اسکنرها ندارد.

آن شخص به من گفت که مجبور نیستید از اسکنر رد بشوید، اما در غیر اینصورت باید مورد بازرسی کامل بدنی قرار بگیرید و من پذیرفتم.

این دومین بار بود که این اتفاق – بازرسی کامل بدنی – برای من می‌افتاد. یک بار در فرودگاه لس‌آنجلس قبل از اینکه به ریودوژانیرو بروم و دومین مرتبه هم هنگام برگشتن به آمریکا در اینجا. بازرسی بدنی که در اینجا در فرودگاه دالاس انجام شد با آنچه که در فرودگاه لس‌آنجلس بود بسیار تفاوت داشت.

من می دانم که آن مامور فقط وظیفه‌اش را انجام می‌داد، اما هنگام بازرسی …. من را لمس کرد و دلیل گریه من این است.

آن‌ها من را مجبور کردند که خودم انتخاب کنم که مورد تعرض جنسی قرار بگیرم و یا از دستگاهی بسیار غیربهداشتی و خطرناک عبور کنم و من نمی‌خواستم وارد این دستگاه بشوم.

حالا من اینجا ایستادم و گریه می‌کنم و از این بسیار بسیار ناراحتم که با این که آمریکایی هستم، باید از این دستگاه عبور کنم و واقعا احساس می‌کنم که به من تعرض و بی‌حرمتی شده. من فکر نمی‌کردم با رد نشدن از دستگاه مورد تعرض قرار بگیرم، اما این اتفاق کاملا رخ داد.

آن مأمور زن 4 مرتبه ….. من را با دست لمس کرد. ابتدا هنگامی که پشت من بود از من خواست که پایم را بالا بگیرم و این کار را کرد، و دوباره وقتی روبروی من آمد این کار را تکرار کرد. و این بود تجربه من در فرودگاه دالاس.

وی در پایان می گوید که پس از درمیان گذاشتن این موضوع با یکی از ناظران TSA – بخش امنیت سفر وزارت امنیت داخلی آمریکا – آن زن وی را برای شکایت از TSA ترغیب می کند. آن مامور ناظر می گوید البته این کار نتیجه ای در برنخواهد داشت و بهتر است ترجیح بدهی که مورد بازرسی قرار بگیری تا با توهین مجدد و برخورد بد مسوولین امنیت فرودگاه مواجه شوی!