وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سناریوی جیب‌بری‌های زنجیره‌ای دو زن تبهکار

سناریوی جیب‌بری‌های زنجیره‌ای دو زن تبهکار
به همراه یکی از دوستانم به نام مژگان که از سال گذشته با وی آشنا شدم تصمیم گرفتم نقشه سرقت از مسافران مترو را به مرحله اجرا بگذاریم. هر بار که اقدام به سرقت می‌کردیم به ایستگاه متروی کرج می‌رفتیم و پس از پارک خودرو در داخل پارکینگ با مترو به تهران می‌آمدیم و در طول مسیر رفت و برگشت دست به دزدی می‌زدیم و اموال به دست آ‌مده را به صورت مساوی بین خود تقسیم می‌کردیم.

وطن امروز: سناریوی جیب‌بری‌های زنجیره‌ای 2 زن تبهکار در یکی از شکارهای میلیونی‌شان به بن‌بست خورد.30 فروردین‌ماه سال‌جاری زن 50 ساله‌ای به شعبه 04 دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و پرده از یک جیب‌بری میلیونی برداشت.

این زن به دادیار رضوانفر گفت: دیروز وقتی سوار مترو شدم تا به خانه‌ام در کرج بروم بین مسیر متوجه شدم کیف‌دستی‌ام به سرقت رفته است.10 میلیون تومان داخل حساب بانکی‌ام بود که رمز عابربانک نیز در کنار آن قرار داشت. صبح وقتی به بانک مراجعه کردم متوجه شدم حساب بانکی‌ام خالی است.

با ادعای این زن، پرونده به دستور دادیار در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.وقتی مشخص شد دزد حرفه‌ای در مدت زمان خیلی کوتاه حساب بانکی را خالی کرده است، کارآگاهان به بررسی دوربین مداربسته بانک‌ها دست زدند و به چهره مرد 40ساله‌ای رسیدند که با در دست داشتن عابربانک‌ها نقشه‌ سرقت خود را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد به یک مغازه برنج‌فروشی رفته و با ارائه عابربانک دزدی یک میلیون و 800هزار تومان خرید کرده است.

تجسس‌های میدانی نشان داد وقتی صاحب برنج‌فروشی متوجه رفتارهای مرموز مشتری دستپاچه می‌شود، شماره پلاک خودروی وی را یادداشت می‌کند.با ثبت شماره خودروی پراید دزد حرفه‌ای در رایانه پلیس مشخص می‌شود پراید متعلق به زنی 36 ساله به نام افسانه است که پرونده جیب‌بری به دنبال خود یدک می‌کشد.

با این سرنخ مشخص شد افسانه به همراه همسرش، اصغر سناریوی این جیب‌بری‌ها را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورده است.

19 خرداد‌ماه سال‌جاری خودروی افسانه در گلشهر کرج از سوی ماموران 139 کلانتری متوقف شد و زن تبهکار به دام افتاد.

این زن در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست و گفت: من هیچ دخالتی در سرقت‌ها نداشتم، اما وقتی خود را در برابر مدارک مستند و اعترافات شوهرش دید، اعتراف کرد.

افسانه گفت: «به همراه یکی از دوستانم به نام مژگان که از سال گذشته با وی آشنا شدم تصمیم گرفتم نقشه سرقت از مسافران مترو را به مرحله اجرا بگذاریم. هر بار که اقدام به سرقت می‌کردیم به ایستگاه متروی کرج می‌رفتیم و پس از پارک خودرو در داخل پارکینگ با مترو به تهران می‌آمدیم و در طول مسیر رفت و برگشت دست به دزدی می‌زدیم و اموال به دست آ‌مده را به صورت مساوی بین خود تقسیم می‌کردیم».

با اعترافات افسانه، مژگان و همسرش، اصغر دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند.

اصغر به ماموران گفت: کارت‌های عابربانک را همسرم به من می‌داد. با استفاده از رمز آنها اقدام به بررسی حساب‌ها کردم و متوجه شدم بیش از 10 میلیون تومان در آنها پول وجود دارد که بلافاصله با مراجعه به شعبات بانکی و همچنین چندین مرکز تجاری اقدام به برداشت همه پول‌های داخل حساب کردم.

مژگان در بازجویی‌ها گفت: با کمین کردن در واگن‌های مترو سوژه‌ها را شناسایی می‌کردیم و سپس دست به سرقت می‌زدیم. در این مدت 35 میلیون تومان توانستیم پول به جیب بزنیم.

دادیار پرونده از کسانی که بدین شیوه در ماه گذشته طعمه سرقت‌های این 2 زن در مسیر متروی امام خمینی، صادقیه و گلوبندک قرار گرفتند، خواست برای طرح شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند