وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تقویت حافظه با خوردن یك لیوان از این نوشیدنی

تقویت حافظه با خوردن یك لیوان از این نوشیدنی
كارشناسان می‌گویند: نوشیدن حداقل یك لیوان شیر در روز نه تنها ریزمغذی‌های اصلی و ضروری را به بدن شما می‌رساند بلكه درعین حال تاثیر مثبتی بروی مغز و كارآیی ذهنی دارد.

 در یك مطالعه جدید معلوم شد افراد بزرگسالی كه بیشتر از شیر و فرآورده‌های آن استفاده می‌كنند در مقایسه با افرادی كه شیر نمی‌نوشند در تست‌های كارآیی مغز و حافظه خیلی بهتر عمل می‌كنند و بازده مطلوب تری دارند.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، متخصصان دانشگاه ماین پس از مطالعه روی بیش از 900 مرد و زن 23 تا 98 ساله و با انجام مجموعه‌ای از تست‌های مغزی به نتایج فوق دست یافتند.

این متخصصان در عین حال مقدار مصرف شیر را در شركت كنندگان بررسی كردند. در نهایت معلوم شد احتمال شكست خوردن در آزمون‌های فوق در بین افرادی كه عادت به نوشیدن شیر دارند 5 برابر كمتر است.

این بررسی هم چنین نشان داد افرادی كه مرتب شیر می‌نوشند به طور كلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند اما خاصیت این نوشیدنی مفید به طور مستقیم به مغز می‌رسد.

علاوه بر این، کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها دارد، از مهم ترین ترکیبات موجود در شیر است. فسفر نیز که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، جزو املاح مهم موجود در شیر است و به غیر از آن سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌های بدن نقش ایفا می‌کنند با مصرف شیر به میزان مناسبی وارد بدن می‌شوند.

درعین حال مطالعات زیادی وجود دارند مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌های قلبی ‌عروقی را کاهش می‌دهد.

 
مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌کنند، کمتر دچار حملات قلبی می‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نكنید كه منظور از شیر در این مورد نوع كم چرب آن است.