وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شکستن مجسمه‌ 2600 ساله با سهل‌انگاری عکاس!

شکستن مجسمه‌ 2600 ساله با سهل‌انگاری عکاس!
به دلیل سهل انگاری عکاس یكی از مجله های آمریكایی در حین انجام مصاحبه یك مجسمه  2600 ساله سفالی نیجریه ای خرد شد و به گفته كارشناسان به هیچ وجه قابل مرمت نیست.

این مجسمه به یك مجموعه دار آمریكایی كه در عین حال ناشر یك مجله  ی تخصصی در زمینه ی آثار هنری و حراج آثار تاریخی است، تعلق داشت و مجسمه هنگام جابجایی آن توسط عکاس مجسمه از دستش رها شد و پس از برخورد با زمین کاملا خرد شده و به هیچ وجه قابل مرمت نیست.

به گزارش ایران ناز مالك مجسمه نیز شکایتی 300 هزار دلاری را از این عكاس كرده و اعلام كرده كه این مجسمه بدون اطلاع و اجازه  وی جابجا شده است.

 
شکستن مجسمه‌ 2600 ساله با سهل‌انگاری عکاس!
این حادثه برای مجسمه  2600 ساله سفالی نیجریه ای در شرایطی روی داد كه در سال 2008 نیز یك مجسمه  سفالی ایتالیایی در موزه ی متروپلیتن آمریكا كه در قرن پانزدهم میلادی توسط مجسمه ساز ایتالیایی، «آندریا دلا روبیا» ساخته شده بود، در حین نظافت روی زمین افتاد و به طور كامل خرد شد.

این مجسمه  زیبا كه یك متر و 57 سانتی متر ارتفاع و 81 سانتی متر عرض داشت، با لعابی به رنگ های آبی و سفید رنگ آمیزی شده بود. این اثر هنری در سال 1475 میلادی توسط مجسمه ساز و سفال گر شهر فلورانس، برای تزیین یك كلیسا كه در 50 كیلومتری جنوب شرقی شهر «بلگنا» ایتالیا واقع شده، ساخته شد.