وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تمیز كردن و برق انداختن ظرف‌ها

برای از بین بردن چربی از ظرف‌های بلوری ، چینی ، فلزی و … چند قاشق غذاخوری سركه ، داخل آبی كه ظرف‌ها را در آن می‌شویید ، بریزید فوری چربی‌ها پاك می‌شوند .

ماهی‌تابه سوخته ! برای پاك كردن ماهی‌تابه یا قابلمه‌هایی كه سوخته و ته گرفته‌اند كمی جوش شیرین روی آنها بریزید و مقداری آب به آن اضافه كنید تا خیس شود ، بگذارید چند ساعت بماند . بعد قسمت سوخته را راحت بشویید .

تمیركردن كارد برای از بین‌بردن لكه‌های روی كارد آشپزخانه یا برطرف كردن زنگ‌زدگی روی آن می‌توانید از چوب پنبه استفاده كنید . چوب پنبه را كمی خیس كنید به آرامی آن را به یك ماده پاك‌كننده مانند تاید آغشته كنید ، سپس با حركت جلو و عقب آن را روی تیغه كارد بكشید ، به راحتی تمیز می‌شود .

ظرف‌های آلومینیومی روی ظرف‌های آلومینیومی نمك بمالید ، خواهید دید كه به طور كامل نو می‌شوند .

ظرف‌های مسی برای پاك كردن ظرف‌های مسی ، آنها را با برشی از لیمو كه در نمك گذاشته‌اید ، بسایید .

ظرف‌های نقره برای براق كردن ظرف های نقره از روغن زیتون استفاده كنید . برای این كار آنها را با روغن زیتون به آرامی مالش دهید ، كاملاً نو و درخشنده می‌شوند .

رسوب آهك برای‌از بین بردن رسوب آهك از كتری ، وقتی كتری داغ است ، یك مرتبه مقداری آب یخ درون آن بریزید جرم جدا می‌شود. برای از بین بردن پوشش نازكی از آهك در داخل كتری ، از محلول آب و سركه استفاده كنید . محلول آب و سركه را درون كتری بریزید ، 10 دقیقه بجوشانید . سپس آن را شسته و آب بكشید.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز