وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوابیدن مقابل تلویزیون باعث افسردگی میشود!

خوابیدن مقابل تلویزیون باعث افسردگی میشود!
به گزارش ایران ناز محققان آمریکایی با مطالعه بر روی حیوانات دریافتند که قرار گرفتن در معرض نور بسیار کم طی شب با افزایش فاکتور پیش التهابی سیتوکینین نکروز دهنده تومور در قسمت هیپوکامپ مغز باعث بروز رفتارهای شبه افسردگی شدید میشود.
2 سال پیش دکتر نلسون و همکارانش گزارش دادند که قرار گرفتن در نور اندک در شب می‌تواند باعث بروز رفتارهای افسردگی‌مانند در حیوانات شود. محققان طی پژوهشی که اخیرا انجام گرفت، آنتاگونیست (آنتاگونیست‌ها باعث توقف پاسخ و واکنش سلولی می‌شود) فاکتور نکروز دهنده تومور را به مغز حیوانات تزریق کردند که این کار باعث رفع بروز رفتارهای شبه افسردگی در حیوانات شد.

پژوهشگران دریافتند که نور کم شب علاوه بر اینکه در بروز افسردگی نقش دارد، باعث برانگیخته شدن فاکتور نکروز دهنده تومور می‌شود. پیش از این نیز نشان داده شده است که تزریق فاکتور نکروز دهنده تومور به بدن باعث تحریک علائم افسردگی می‌شود.

محققان توصیه كرده‌اند که به‌منظور جلوگیری از بروز علائم افسردگی از خوابیدن در اتاق‌هایی با نور شبانه، خوابیدن جلوی تلویزیون روشن جلوگیری شود و برای محدود کردن ورود نور خیابان به خانه نیز از پرده استفاده شود.