وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گوگل، ویکی‏پدیا را به سایت خبری خود اضافه می‏کند

با توجه به اینكه دایره المعارف آنلاین ویكی‏پدیا مورد توجه فزاینده‏ی كاربران قرار گرفته و این منبع كاربردهای خبری نیز دارد، Google News در ماه جاری ویكی‏پدیا را نیز به فهرست ناشرین اخبار خود اضافه كرد.

گابریل استریكر، سخنگوی گوگل گفت: "اضافه كردن ویكی‏پدیا به هزاران ناشری كه تحت پوشش Google News قرار دارند در وهله‏ی اول اقدامی آزمایشی محسوب می شد. در مرحله‏ی آزمایشی گوگل می‏خواست اطمینان حاصل كند كه مقالات ویكی‏پدیا كه به صورت خودجوش توسط كاربران اینترنتی تهیه می شوند مقبولیت خبری نزد كاربران داشته باشند. استریكر افزود: "به این نتیجه رسیدیم كه كاربران اینترنتی صفحات ویكی‏پدیا را مكمل خوبی برای اخباری كه می‏خوانند، محسوب می‏كنند."

به طور مثال در آخرین بازدید از صفحه‏ی اول Google News مشاهده شد كه 4 مورد از 30 خبر منتشره به مقالات ویكی‏پدیا لینك شده بودند.

البته ترویج محتوای ویكی‏پدیا توسط گوگل فعالیت جدیدی محسوب نمی‏شود چون موتور جستجوی این شركت مرتباً مقلات این منبع را در فهرست های خود نمایش می‏دهد. با این حال، نكته‏ی جالب توجه این است كه این حركت گوگل برای ویكی‏پدیا نیز تازه و غیر منتظره بود. جی والش سخنگوی بنیاد ویكی‏پدیا كه این خبر را به طور تصادفی از طریق Nieman Journalism Lab دریافت كرده بود، گفت: "گوگل به این نتیجه رسیده كه ویكی‏پدیا نه تنها دایره المعارف است بلكه منبع بروز اطلاعات و اخبار نیز محسوب می‏شود!"



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز