وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

95 درصد جوانان در اینترنت به دنبال دوستی

عضو هیئت علمی دانشكده معارف اسلامی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق با بیان این‌كه اینترنت وسیله ازدواج نیست، گفت: ۹۵ درصد از جوانانی كه در فضای اینترنت با یكدیگر ارتباط برقرار می‌كنند تنها به دنبال دوستی هستند.
به گزارش فارس، علی جعفری با تأكید بر عدم بكار گیری واژه ازدواج اینترنتی، تصریح كرد: هیچ آدم عاقلی از طریق اینترنت ازدواج نمی‌كند. اینترنت وسیله ازدواج نیست؛ اینترنت وسیله آشنایی است البته ممكن است كه این آشنایی‌ها منجربه ازدواج شود اما باید جوانان بدانند كه این نوع آشنایی‌ها كاملاً اشتباه است.
عضو هیئت علمی دانشكده معارف اسلامی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق با اشاره به نقش رسانه‌ها‌، استادان دانشگاه و سایر مسئولان فرهنگی‌ گفت: افرادی كه در فضای اینترنت با یكدیگر آشنا می‌شوند عموماً دنبال ازدواج نیستند ضمن این‌كه راه‌های بهتری برای آشنایی وجود دارد لازمه ازدواج شناخت كامل ۲ طرف از یكدیگر است و چطور می‌شود برای به دست آوردن شناخت از نقطه مبهم شروع كنیم؟ این‌گونه مسائل باعث می‌شود تا‌ آسیب‌های فرهنگی تقویت شوند.
وی با بیان این كه اساس ازدواج اینترنتی غلط است، گفت: اگر فردی مریض شود به مطب پزشك مراجعه می‌كند و ارتباط چهره به چهره و مستقیم برقرار می‌كند در ازدواج‌ هم باید ارتباط مستقیم و رو در رو ایجاد شود و خانواده‌ها از نزدیك یكدیگر را بشناسند. اینترنت وسیله ناكارآمدی برای ازدواج است اما متأسفانه برای آشنایی‌های نامشروع وسیله كارآمدی است به این دلیل كه فرد به راحتی به ارتباط خود پایان می‌دهد.
این استاد دانشگاه درباره آشنایی‌ها و ازدواج‌های اینترنتی افزود‌: باید چندین عامل در این زمینه مورد مطالعه قرار گیرد، اول آن كه وجود فرزندسالاری در خانواده‌ها و یا در سیستم آموزشی كه در بعد از انقلاب به وجود آمده باعث شده تا خانواده‌ها بعد از انقلاب هر موردی را كه درباره خودشان محق نشده است در فرزندانشان دنبال كنند و به این ترتیب سعی می‌كنند تا تمام زمینه‌های رشد كه برای فرزندان لازم باشد را فراهم كنند در مقابل فرزندان نیز مسئولیت‌گریز می‌شوند و حتی نسبت به ازدواج‌ و ارتباط‌ های بیرون از محیط خانه بدون هیچ احساس مسئولیتی برخورد می‌كنند.
وی ادامه داد: باید خانواده‌ها نحوه زندگی مشروع و متدین را به فرزندان خود آموزش دهند. اگر این اتفاق بیفتد نوجوانان و جوانان در زندگی آتی خود آگاهانه و با رعایت موازین دینی با دیگران برخورد می‌كنند در غیر این صورت طبیعی است كه وقتی به مرحله ازدواج برسند بدون هیچ نوع محدودیتی با جنس مخالف ارتباط برقرار ‌كنند و به واسطه عدم تربیت صحیح، این نوع مسائل وارد فرهنگ جوانان می‌شود و قطعاً دچار آسیب خواهند شد.
عضو هیئت علمی دانشكده معارف اسلامی فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق اظهار داشت: فرار از مسئولیت در جوانان و عدم پاسخگویی آنان نسبت به ارتباطاتی كه برقرار می‌كنند منجر به پیدایش پدیده‌هایی مانند آشنایی‌های اینترنتی و یا دیگر موارد می‌شود بنابراین لازم است تا مطبوعات و رسانه‌ها سعی كنند تا جوانان را ضمن آموزش پاسخگو و مسئولیت‌پذیر بار آورند.
وی با بیان این‌كه نباید ارتباط نامشروع دختر و پسر را به ازدواج اینترنتی نام‌گذاری كرد، بیان كرد: ارتباط اینترنتی رابطه نامشروع ۲ جنس مخالف است و نباید نام ازدواج اینترنتی را بر روی آن قرار دهیم. ازدواج در كشورمان فرهنگ خاص خود را دارد و هر آشنایی را آشنایی پیش از ازدواج نمی‌گویند.