وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با162 میلیون دلار فروش هفتگی،«ترانسفورمرها2»ركورددار سینمای جهان شد

قسمت دوم فیلم «ترانسفورمرها» در رتبه‌ چهارم بالاترین فروش هفتگی یك فیلم در تاریخ سینما ایستاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «ترانسفورمرها؛ انتقام شكست‌خورده‌ها» محصول كمپانی «پارامونت» در تعطیلات آخر هفته توانست فروش بی‌نظیر ‌١٦٢ میلیون دلار را از ‌٩٩١٠ سالن سینما در ‌٥٨ كشور به‌دست آورد.

این میزان فروش چشم‌گیر توانست «ترانسفورمرها ‌٢» را در رتبه‌ چهارم بیشترین فروش هفتگی یك فیلم در تاریخ سینما قرار دهد.

درحال حاضر تنها سه ‌فیلم «مرد عنكبوتی ‌٣»، «دزدان دریای كارائیب ‌٣» و «هری پاتر و محفل ققنوس» ركورد بیشترین فروش هفتگی سینمای جهان را دراختیار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ترانسفورمرها ‌٢» با نقش‌آفرینی «مگان فاكس» و «شیا لبوف» در تمام ‌٥٨ كشوری كه اكران دارد، در رتبه‌ اول فروش قرار گرفته است.

این فیلم علمی-تخیلی در چین با فروش ‌٩/٢١ میلیون دلار، بیشترین استقبال را داشت و توانست ركورد بیشترین فروش هفتگی یك فیلم انگلیسی‌زبان را در این كشور به خود اختصاص دهد.

كره، استرالیا، روسیه، آلمان، مكزیك و فرانسه نیز بیشترین استقبال را از این فیلم داشتند. مجموع فروش جهانی این فیلم تنها پس از دو هفته اكران به ‌١٨٦ میلیون دلار رسیده است.

نزدیك‌ترین تعقیب‌كننده «ترانسفورمرها ‌٢» در جدول هفتگی سینمایی جهان. «رستگاری ترمیناتور» است كه فروش ‌٣/١٠ میلیون دلار را از ‌٧٠ كشور به‌دست آورد تا به مجموع فروش جهانی ‌٢١٩ میلیون دلار برسد.