وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر شگرف ختنه در پیشگیری از انتقال ایدز

آیا مزیت این اقدام مهم تر از آزار و اذیت ناشی از آن است؟ تحقیقات نشان می دهد که ختنه مردان باعث کاهش 60% انتقال HIV در مردان می گردد.
اکنون سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد داده است که این اقدام در بین مردان منطقه صحرایی افریقا – که در آنها سرعت انتقال HIV- بسیار بالا است، انجام شود. این سرویس در واقع استراتژی کلی و کار آمدی برای پیشگیری می تواند باشد.

در هر حال اگر ختنه مردان چه به صورت سنتی یا توسط روشهای رسمی اخیر به درستی و سلامت انجام نشود منجر به عواقب جدی و دردناکی خواهد شد.
به گفته بولتن خبری سازمان بهداشت جهانی ، در یک مطالعه انجام شده مشخص گردیده که 35% از مردان کنیا بعد از این عمل که به طور سنتی انجام شده است ، مبتلا به عواقب دردناکی نظیر عفونت ، خونریزی شدید و سایر ناراحتی ها شده اند. حتی زمانیکه این کار در کلینیک های پزشکی صورت گرفته است ، باز هم 18% مردان این عواقب دردناک را تجربه کرده اند. که بدلیل عدم استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب ، عدم آشنایی کافی پزشکان با آناتومی عضو و عدم خدمات مشاوره ای و درمانی برای مراقبت از زخم بوده است. در حالی که اگر این کار توسط پزشکان با تجربه و آموزش دیده و تحت شرایط کاملا استریل انجام شود ، چنین عواقبی را بدنبال نخواهد داشت. نویسندگان این مقاله در بولتن خبری سازمان بهداشت جهانی خواستار ارزیابی انواع سرویس ها و محل مورد نیاز برای این اقدام، همچنین آموزش صحیح برای ارائه این خدمات ، چه به صورت سنتی چه روش های مدرن جدید در منطقه صحرایی افریقا شده اند.
آنها معتقدند که تنها به دلیل تاثیر شگرف این اقدام در راستای پیشگیری از انتقال ایدز نباید روش های صحیح و سالم را نادیده گرفت و به هر طریق ممکن اقدام کرد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز