وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سانتافه یا كیا سورنتو

كیا و هیوندای به‌رغم هموطن بودنشان، رقیب یكدیگر نیز به حساب می‌آیند و دامنه رقابت این دو كره‌ای به ایران نیز كشیده شده است.

به نحوی كه هم‌اكنون بخش قابل توجه و نسبتا چشمگیری از خودروهای وارداتی به كشور به محصولات كیا و هیوندای اختصاص دارد، امروز به سراغ مقایسه فنی دو نماینده شاسی بلند آنها در بازار داخل رفته‌ایم، یعنی كیاسورنتو و هیوندای سانتافه. اولین تفاوت قابل توجه این دو خودرو به حجم موتورشان مربوط می‌شود. سورنتو با موتوری حدودا 3400 سی‌سی، 244 اسب بخار قدرت تولید می‌كند در حالی كه سانتافه با حجم موتور 2700 سی‌سی‌اش، تنها توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت را دارد. با سانتافه می‌توان سرعت 175 كیلومتر در ساعت را تجربه كرد، اما پشت فرمان سورنتو تا 189كیلومتر در ساعت می‌توان گاز داد. این خودرو حدود 60 كیلوگرم از نماینده هیوندای سنگین‌تر است.
شما با سورنتو در عرض 2/9 ثانیه به شتاب صد كیلومتر خواهید رسید، اما سانتافه در این زمینه وقت‌گیرتر بوده و برای رسیدن به شتاب مذكور 7/11 ثانیه وقتتان راتلف می‌كند. از جنبه مصرف سوخت سورنتو به‌رغم حجم موتور بالاتر، بنزین كمتری را می‌سوزاند. این شاسی‌بلند در هر صدكیلومتر تركیبی 2/9 لیتر بنزین می‌بلعد در حالی كه سانتافه در همین سیكل، مصرف سوختی برابر 6/10 لیتر دارد. حجم باك سانتافه 75 و سورنتو 80 است. هر دو محصول از سیستم‌های ایمنی نظیر ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ بهره برده و دنده اتوماتیك به حساب می‌آیند. این در حالی است كه سانتافه به سان روف (سقف شیشه‌ای متحرك) نیز مجهز است. هم‌اكنون كیاسورنتو با قیمت 49میلیون و 700هزار تومان در بازار داخل به فروش می‌رسد و هیوندای سانتافه نیز قیمتی برابر با 52میلیون و 900هزار تومان را دارا است، البته نوع دنده معمولی سانتافه نیز به بازار كشور عرضه شده كه با قیمت 50میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز