وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

یاریس بخرم یا آوانته

تویوتا یاریس هاچ بك را از ابتدای سال جاری در بازار بسیار مشاهده كرده‌اید اما به تازگی مدل سدان این خودرو در دو نوع دستی و اتومات نیز وارد بازار شده كه مدل دستی این خودرو از لحاظ قیمتی با خودروی هیوندا آوانته دستی در یك سطح قراردارد به همین دلیل ستون حق انتخاب امروز را به مقایسه این دو خودرو اختصاص داده‌ایم.

یاریس دارای موتور 1300 سی‌سی است كه به واسطه آن می‌تواند 84 اسب بخار قدرت تولید كند، اما آوانته به موتور 2000 سی‌سی مجهز است كه توانایی تولید 140 اسب بخار قدرت را دارد. شما با یاریس می‌توانید تا سقف 170 كیلومتر در ساعت گاز بدهید اما آوانته به شما این فرصت را می‌دهد كه سرعت 206كیلومتر در ساعت را نیز تجربه كنید. از لحاظ شتاب اولیه نیز هیوندایی وضعیت بهتری نسبت به یاریس دارد. به طوری كه آوانته تنها 1/9ثانیه طول می‌كشد تا به شتاب صفر تا صد برسد، اما یاریس برای رسیدن به این شتاب نیازمند 5/11 ثانیه زمان است. از سوی دیگر نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حكایت از بهینه‌ بودن یاریس دارد، به طوری كه این خودرو در هر صدكیلومتر 5/6لیتر بنزین می‌سوزاند اما آوانته به لحاظ آنكه از موتور پرحجم‌تر بهره‌ می‌برد مصرف سوختی معادل 7/10لیتر در هر صد كیلومتر دارد، البته باك آوانته 23 لیتر بیشتر از یاریس گنجایش دارد. اما از لحاظ آپشن‌های ایمنی این دو خودرو در یك سطح قراردارند به طوری كه هر دو خودرو به ایربگ و ABS مجهز هستند كه این امر موجب شده آنها از لحاظ ایمنی در سطح قابل قبولی قرار بگیرند.
آوانته دستی كه تحت لیسانس شركت هیوندای كره در كرمان خودرو مونتاژ می‌شود هم اكنون در نوع دستی با قیمت 25میلیون و 500هزار تومان خرید و فروش می‌شود، اما یاریس كه توسط بخش‌خصوصی به صورت CBU وارد می‌شود در نوع دستی قیمتی برابر با 27میلیون و 700 تا 28میلیون و 850هزار تومان را به خود اختصاص داده است.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز