وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نتایج پیشگیری از اعتیاد10 تا13سال

مدیركل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی كشور با اشاره به مقاومت‌های محیط‌های كاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد، گفت: میزان خسارت ریالی وارده از سوی فرد معتاد، بسیار بیشتر از هزینه‌هایی است كه می‌توان در امر پیشگیری از اعتیاد در بخش خصوصی صرف كرد. دكتر فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، با بیان این كه بر اساس پژوهش صورت گرفته، میزان ضرری كه معتادان به دلیل غیبت از محل كار، سرقت‌ها، پرداخت حق بیمه و اثرگذاری در كاهش كیفیت اجناس و غیره در بخش خصوصی وارد می‌كنند، به ریال محاسبه شده است.

افزود: بر همین اساس به این نتیجه رسیده‌ایم كه سرمایه‌گذاری‌ در امور پیشگیری از اعتیاد بسیار سودمندتر است، لذا آموزش‌ها در این زمینه به صورت رایگان در محیط‌های كاری ارائه ‌می‌شود.

وی با تاكید بر این كه ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های كاری بخش دولتی بسیار آسان‌تر و بدون مقاومت صورت می‌گیرد، یكی از دلایل مقاومت بخش خصوصی در این باره را تغییر نگرش و دیدگاه‌های كارفرمایان و یا حتی هزینه‌بر بودن این تغییرات عنوان كرد.

مدیركل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی كشور، چاپ پوستر و بروشورهای تبلیغاتی در زمینه‌ «پیشگیری از اعتیاد» را از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جاری عنوان كرد.

اقطار در این زمینه افزود: این پوسترها، بروشورها، بسته‌های آموزشی و سی‌دی‌های برای توزیع به صورت رایگان در استان‌ها آماده شده كه ظرف یكی دو ماه آینده توزیع آن آغاز می‌شود.

وی اظهار امیدواری كرد: در صورت پذیرش آموزش و پرورش، برنامه‌های آموزشی در قالب پیشگیری از اعتیاد از مقطع دبستان را آغاز می‌كنیم.

مدیركل دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی كشور تصریح كرد: دستیابی به نتایج پیشگیری از اعتیاد زمان‌بر است و حتی با آغاز آن از گروه سنی زیر هفت سال (مهدهای كودك و مقطع پیش‌دبستانی)، دستیابی به این نتایج 10 تا 13 سال به طول می‌انجامد.

اقطار با بیان این كه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید به صورت مستمر ادامه یابد، یكی از ملزومات ارائه این آموزش‌ها را تغییر نگرش نسبت به نیازهای جامعه اعلام كرد.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز