وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تابستان و گیشه داغ سینماها

بالا رفتن قیمت بلیت سینما‌ها تاثیری بر رونق سینماها در تابستان داغ 88 نداشته است. مهدی كرم‌پور، رئیس انجمن صنفی نمایش با بیان این نكته به خبرنگار جام‌جم گفت: افزایش قیمت آن‌قدر زیاد نبوده است كه مانع رفتن مردم به سینماها شود.

 
تابستان و گیشه داغ سینماها

كرم‌پور همچنین با اعلام این خبر كه این هفته فیلم جدیدی اكران نخواهد شد، گفت: فیلم‌های «پستچی سه بار در نمی‌زند» ساخته حسن فتحی، «كیش و مات» به كارگردانی جمشید حیدری و «خاك آشنا» ساخته بهمن فرمان‌آرا طی هفته‌های آینده اكران خواهد شد.

هفته‌ای كه گذشت برای فیلم «درباره الی» هفته خوبی بود، در این هفته و پس از 45 روز اكران فروش این فیلم به مرز یك میلیارد تومان نزدیك شد. در باره الی، ساخته اصغر فرهادی 25 سالن سینمای تهران را برای نمایش در اختیار دارد و تاكنون حدود 933 میلیون تومان فروخته است.

درباره الی در شهرهای بزرگی مانند: اصفهان، مشهد، رشت، تبریز، شیراز، كرج، اهواز و… نیز اكران است كه در این شهرها حدود 380 میلیون تومان فروش داشته است. شركت فیلمیران كه پخش این فیلم را به عهده دارد به خبرنگار «جام‌جم» گفت: استقبال از این فیلم در شهرستان‌ها بسیار خوب است.

درباره الی را می‌توان از معدود فیلم‌های سینمای ایران دانست كه بدون استفاده از عوامل گیشه‌پسند ساخته شده است، اما مردم بشدت از آن استقبال كرده‌اند. این استقبال نشان‌دهنده این است كه اگر فیلم‌های جدی با ساختار و داستان مناسب ساخته و اكران شود، مردم به دیدن آن می‌روند.

نمی‌توان یكطرفه به قاضی رفت و مردم را متهم كرد كه سطح سلیقه‌شان پایین آمده و به همین دلیل تماشای فیلم‌های سطحی را به فیلم‌های جدی ترجیح می‌دهند. فروش خوب فیلم درباره الی نشان می‌دهد كه مردم مشتاق دیدن فیلم‌های خوب هستند.

«فیلم خروس جنگی» دومین ساخته سینمایی مسعود اطیابی فروش خود را از مرز نیم میلیارد تومان عبور داد. بسیاری از مردم بدون این كه از این فیلم توقع فراگرفتن اصول یا اخلاق را داشته باشند به دیدن خروس جنگی می‌روند تا فقط بخندند، چون دیدن رضا عطاران در یك فیلم را بهترین گزینه برای خندیدن می‌دانند.

هفته گذشته در كمال ناباوری منتقدان و كارشناسان سینمایی فروش فیلم «پسر تهرونی» خیلی بالا رفت و این فیلم پس از 24 روز اكران فروش خود را به 415 میلیون تومان رساند. این در حالی است كه منتقدان فیلم پسر تهرونی را فیلمی كاملا سطحی می‌دانند كه با استفاده از تمام عوامل سینمای گیشه‌پسند ساخته شده است.

در اینجا فقط یك سوال پیش می‌‌آید كه آیا كسانی كه به دیدن فیلم درباره الی می‌روند به تماشای فیلم پسر تهرونی هم می‌روند، اگر چنین باشد می‌توان نتیجه گرفت كه مردم ما همه سلیقه‌ها را با هم و یكجا دارند و اگر چنین نباشد می‌توان به رونق سینمای ایران بسیار امیدوار بود، چون می‌توان به این نتیجه رسید كه مردم در تابستان امسال سینما را به عنوان تفریحی مناسب انتخاب كرده‌اند و از همه‌جور فیلم استقبال می‌كنند.

فیلم «امشب شب مهتابه» در 12 سینما اكران است. این فیلم پس از 42 روز حدود 227 میلیون تومان فروخته است. در این فیلم مهناز افشار نقش اصلی را بازی می‌كند. تعداد سینماهای «هر چی تو بخوای» در هفته گذشته كاهش یافت. این فیلم كه برای نمایش 6 سینما در اختیار داشت بعد از 42 روز اكران حدود 70 میلیون تومان فروخته است.

در هفته‌های گذشته اعلام شد كه تلویزیون تیزر فیلم‌های در حال اكران را با تخفیف بسیار خوبی پخش می‌كند. دست‌اندركاران سینما این اقدام تلویزیون را گام مثبتی در جهت رونق سینما می‌دانند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز