وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرایط قسطی احتساب مدت خدمت نظام وظیفه

شرایط قسطی احتساب مدت خدمت نظام وظیفه
احمد پایور در گفتگو با خبرگزاری مهر تصریح کرد: پیش از این شعب تامین اجتماعی فاقد سیستم دریافت سهم بیمه شدگان جهت احتساب سوابق بیمه ای خدمت سربازی به صورت اقساط بودند اما این سیستم اخیرا در تمامی شعب سازمان نصب شده است.

 
قانونی در سال 85 به تصویب رسید که بر اساس آن دو سال خدمت سربازی مشمولان قانون تامین اجتماعی که به هر نحو حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند ، در سنوات خدمت آنها محاسبه شود.
 
کارشناسان معتقدند با توجه به بالا بودن آمار بیکاران کشور، احتساب دو سال به سنوات خدمت کاری شاغلین باعث سریعتر بازنشسته شدن افراد و جذب نیروهای جدید و فرصتی را برای جویندگان کار فراهم می کند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی نیز در خصوص شرایط قسطی احتساب مدت خدمت نظام وظیفه گفته است ، بیمه شدگان مرد که خدمت سربازی یا حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشتند می‌توانند از امروز با مراجعه به شعب تامین اجتماعی در 12 قسط احتساب مدت خدمت نظام وظیفه خود را دریافت نمایند.
 
لواف عنوان داشته است ، 85 درصد از بیمه شدگان (مرد) دارای سوابق سربازی یا حضور در جبهه را داشتند. با توجه به بالا بودن مبلغ سهم بیمه شده مربوطه حق بیمه دوران سربازی امکان پرداخت یکجا برای این عزیزان میسر نبود، در این راستا باتوجه به دستورالعمل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از امروز پرداخت حق بیمه مذکور در 12 قسط ماهانه انجام می‌گردد.
 
مدیرکل تامین اجتماعی همچنین در خصوص میزان پرداختی احتساب مدت خدمت سربازی یا حضور داوطلبانه در جبهه‌ها نیز گفته است: هفت سی‌ام توسط بیمه شده و بیست و سه سی‌ام توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
سرپرست اداره کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفتگو با مهر خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه در قانون تسهیلاتی برای پرداخت سهم بیمه شدگان در احتساب ایام خدمت سربازی دیده نشده اما سازمان تامین اجتماعی مقرر نمود سهم بیمه شدگان جهت محاسبه سوابق بیمه ای در ایام خدمت سربازی در 12 قسط پرداخت شود.