وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی به دماوند

زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی به دماوند
سید محمد کریمی سه ‌شنبه شب در جلسه اختصاصی طرح دریا با حضور مدیران مرتبط دستگاه‌ های اجرایی استان مازندران از خبرنگاران و جامعه رسانه ای کشور در خصوص انتشار اخبار مربوط به زیرسازی و آسفالت جاده دسترسی به دماوند انتقاد کرد و گفت:«این مسیر تنها قرار است برای ایجاد سهولت رفت و آمد کوهنوردان و ایجاد جاده دسترسی که در گذشته به صورت تپه و چاله بوده، احداث شود».

 
این سخنان در حالی است که مشاهدات خبرنگار مهر حاکی از آن است که عملیات زیرسازی در مسیر قله دماوند که حدود هفت کیلومتر راه است ، ادامه دارد و زیرسازی این مسیر تا چند کیلومتری مسجد صاحب الزمان که یکی از پناهگاه های دسترسی به بام ایران است پیش رفته است و در این مسیر که به منطقه گوسفند سرا معروف است شن و ماسه های کوهی برای تسطیح توسط کامیونهای حمل شن و ماسه ریخته شده است.
 
جمعی از کوهنوردان علاقمند که از سراسر کشور برای صعود به این قله آمده بودند در مسیر بازگشت از این قله از وضع پیش آمده در این خصوص متعجب بوده و ابراز نگرانی می کردند و آسفالت این مسیر در آینده را برای جامعه کوهنوردان کشور دردناک و ناخوشایند دانستند.
 
به گفته آنها اگر مسیر دسترسی به قله دماوند آسفالت شود دیگر نمی توان شاهد آن بود که این اکوتوریست طبیعی و منحصر به فرد جهان به همین شکل کنونی باقی بماند.
 
این افراد با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در پشت پرده در فکر بهره برداری از معادن دست نخورده این منطقه هستند اظهار داشتند اگر مجوزی هم از سوی مسئولان داده شود به طور قطع آیندگان آنان را نخواهند بخشید.
 
این کوهنوردان با بیان اینکه با زیرسازی و حتی آسفالت مسیرهای دسترسی به دماوند هجوم مردم برای استفاده از تفرجگاه و استفاده از این منطقه به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت، افزودند: در حال حاضر هم بسیاری با خودروهای شخصی خود اقدام به طی مسیر دسترسی به پناهگاه ها را دارند و زمانی که جاده نیز احداث شود این روند افزایش می یابد که احتمال تخریب انسانی در این منطقه به شدت افزایش می یابد.
 
این دوستداران محیط زیست در معرض خطر قرار گرفتن چشم اندازهای طبیعی دامنه های دماوند و انباشت زباله ها در پی سفر مردم به این مناطق را از چالشهای مهم و مورد انتقاد کوهنوردان و دوستداران طبیعت و محیط زیست از آسفالت کردن جاده دسترسی به دماوند دانستند.
 
این عده همچنین با بیان اینکه در هر جایی که جاده ای کشیده شده و پای انسان به آنجا باز شده دیگر نمی توان امیدی به حفظ آن داشت، اضافه کردند: این در حالی است که بسیاری از جهانگردان و طبیعتگردان که سالانه به صورت جمعی به دماوند عزیمت می کنند همواره به دنبال مناطق بکر و دست نخورده هستند.
 
کوهنوردان و جمع دیگری از اهالی منطقه از مسئولان کشور در قبال این اقدام سودجویانه و عدم اتخاذ تصمیم کارشناسی و شتاب زده استمداد کمک کرده و خواستار توقف این اقدام شدند.