وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا کرم دندان وجود دارد؟

آیا کرم دندان وجود دارد؟

بسیاری از ما در کودکی این جمله را شنیده ایم : اینقدر شیرینی نخور،کرم دندان هایت را می خورد.آیا به راستی کرم دندان وجود دارد؟

آیا شما هم به وجود كرم دندان اعتقاد دارید یا این موضوع را یك باور عامیانه می دانید؟
محققان در یك پژوهش جدید تصاویر میكروسكوپی از ساختارهای بسیار كوچك و عجیب شبیه به كرم را در درون دندان كرسی انسان بدست آورده‌اند.
بر اساس این گزارش،از زمان‌های بسیار قدیم و در بسیاری از فرهنگ‌ها،این اصطلاح در بین مردم رواج داشته است كه دندانها دچار كرم خوردگی شده و پوسیده و تخریب می‌شوند و اكنون محققان با كشف این ساختارهای جدید و بسیار كوچك؛این باور قدیمی را اثبات كردند و نشان داده‌اند.
محققان دانشكده پزشكی دانشگاه مریلند كه كاشف این اجزا كرمی شكل هستند،در این باره می‌گویند:ما می‌دانیم كه این ساختارها كرم نیستند،اما ماهیت اصلی آنها هنوز نامعلوم است. در این پژوهش معلوم شد كه اجرام استوانه‌ای یا لوله‌ای شكلی از میان حفره‌های طبیعی دندان‌ها به سمت بیرون رشد كرده‌اند.درون یك دندان انسان بیش از 500 هزار از این استوانه‌ها در هر میلی متر مربع وجود دارد كه بعنوان كانال‌های كشیده شده از اعصاب به سمت دندان عمل می كنند.
این استوانه‌ها احساس گرما و سرما را به اعصاب دندان منتقل می نمایند.نظر دندانپزشكان درباره ماهیت و منشا این ساختارها متفاوت است.در پژوهش جدید تصاویر دقیق‌تری از این ساختارها بدست آمده است،اما در عین حال سوالات بیشتری را در ذهن محققان بوجود آورده است.از این رو بررسی‌های دانشمندان برای كشف ماهیت این ساختارها ادامه خواهد داشت.