وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مقابله با آنفلوآنزای خوكی ، ترفند مامور قلابی بهداشت

مقابله با آنفلوآنزای خوكی ، ترفند مامور قلابی بهداشت

مردی كه با جعل عنوان بازرس اداره بهداشت و كنترل كیفیت موادغذایی، از صاحبان مغازه‌ها در تهران اخاذی می‌كرد، دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، 20 مرداد امسال مرد مغازه‌داری با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از حضور بازرس قلابی اداره بهداشت در مغازه‌اش در خیابان نبرد خبر داد.

پس از این تماس، ماموران كلانتری 128 تهران نو به محل حادثه اعزام شدند و بازرس قلابی را دستگیر كردند و به همراه مرد شاكی به كلانتری انتقال دادند.

مرد شاكی در اظهاراتش به پلیس گفت: در مغازه‌ام بودم كه مردی با معرفی خود به عنوان بازرس اداره بهداشت و كنترل كیفیت موادغذایی وارد محل كارم شد و بیان كرد كه به خاطر بروز آنفلوآنزای خوكی باید مواد خوراكی موجود در مغازه را مورد بررسی قرار دهد. پس از شنیدن حرف‌های وی، از او كارت شناسایی خواستم كه از ارائه آن خودداری كرد، در نتیجه به او مشكوك شدم.

هنگام مشاجره با این مرد، او ادعا كرد اگر مبلغ 50 هزار تومان به وی نپردازم، پرونده‌ای مبنی بر رعایت نكردن بهداشت برای من تشكیل می‌دهد و مغازه‌ام را پلمب می‌كند. با این ادعا، بیشتر به وی شك كردم و با پلیس تماس گرفتم.

به دنبال اظهارات شاكی، متهم حسن مورد بازجویی قرار گرفت و هرگونه اخاذی از شاكی را انكار كرد.

تحقیقات از متهم ادامه داشت تا این كه روز بعد مردی به مركز پلیس مراجعه و شكایتی از بازرس قلابی اداره بهداشت و كنترل كیفیت موادغذایی ارائه كرد.

ماموران كه احتمال می‌دادند این مرد در دام حسن متهم گرفتار شده باشد، از وی خواستند با متهم روبه‌رو شود كه به این ترتیب، پس از این مواجهه حضوری، وی مورد شناسایی قرار گرفت.

به این ترتیب، پرونده برای ادامه تحقیقات به پایگاه ششم آگاهی تهران ارسال شد و تحقیقات از متهم ادامه پیدا كرد. حسن ‌ متهم در بازجویی‌های پلیسی به 20 فقره اخاذی از مغازه‌های ساندویچ فروشی در خیابان نبرد و محدوده آن اعتراف كرد.

 

اعتراف به جعل عنوان بازرس اداره بهداشت

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: 2 ماه قبل، هنگام جابه‌جایی مسافر در یكی از خیابان‌های تهران دچار تخلف شدم و خودرویم از سوی ماموران اداره راهنمایی و رانندگی توقیف شد و به پاركینگ پلیس انتقال یافت و هزینه ترخیص آن را نداشتم تا این كه چند هفته بعد برای خوردن ناهار به یك ساندویچی رفته بودم كه متوجه شدم مرد مغازه‌دار از موادغذایی نامرغوب استفاده كرده است، بنابر این به وی اعتراض كردم. او به گمان این كه من بازرس اداره بهداشت هستم، مبلغ 50 هزار تومان به من پرداخت كرد و خواست تخلف وی را گزارش نكنم تا مغازه‌اش پلمب نشود.

متهم ادامه داد: از آن روز به بعد وسوسه شدم با جعل عنوان بازرس اداره بهداشت و كنترل كیفیت موادغذایی به مغازه‌های ساندویچی بروم و از مغازه‌داران اخاذی كنم. هر بار كه مغازه‌داران به من مشكوك می‌شدند و كارت شناسایی می‌خواستند، با دستپاچگی مغازه را ترك می‌كردم و سراغ مغازه‌ دیگری می‌رفتم.

با به دست آمدن این پول‌ها از راه اخاذی، قصد داشتم هزینه ترخیص خودرویم از پاركینگ را تامین كنم. ماموران كه احتمال می‌دادند، این مرد متهم سابقه‌داری باشد، تحقیقات ویژه‌ای را در این رابطه آغاز كردند.

 

شكایت یك زن و مرد از متهم به اتهام كلاهبرداری

تا این كه هفته گذشته، مرد و زنی به مركز پلیس مراجعه و از حسن متهم ‌ به اتهام كلاهبرداری شكایت كردند.

در تحقیق از این دو شاكی معلوم شد؛ یكی از شاكیان كه مرد میانسالی است، چند سال قبل كارفرمای متهم بوده و چندی پیش، پس از ملاقات با حسن، او با جعل عنوان، خود را كارمند عالی‌رتبه یكی از اداره‌ها معرفی كرد و با بیان این كه می‌تواند به صورت فوری وام میلیونی از بانك تحویل بگیرد، 6 میلیون تومان دریافت كرد و بی‌آن كه وام را تهیه كند، ناپدید شد و زن جوان دیگر شاكی پرونده را هم به عنوان مسافر سوار خودرویش كرد و با فریب وی و جلب اعتماد ش، به بهانه ازدواج او را فریب داده و با كلاهبرداری 6 میلیون تومانی از این زن متواری شده است.

به دنبال شكایت این زن و مرد، حسن متهم مورد بازجویی دوباره قرار گرفت و به كلاهبرداری از این زن و مرد شاكی اعتراف كرد.

بنابر این گزارش، بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 4 تهران با دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر حسن متهم بدون پوشاندن چهره در روزنامه از مردم خواست چنانچه از وی شكایتی دارند، به دادسرای ناحیه 4 تهران یا پاسگاه ششم آگاهی تهران واقع در خیابان خاوران مراجعه كنند.