وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ردپای پرستار سارق به كلاهبردار هزار چهره رسید

ردپای پرستار سارق به كلاهبردار هزار چهره رسید

پرستار خانگی كه با مراجعه به خانه‌های مردم سرقت می‌كرد ، نمی‌دانست كه دلباخته شیاد سابقه‌داری شده است كه با فریب دختران و زنان جوان، از آنها كلاهبرداری میلیونی می‌كند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری یك پرستار سارق و پزشك قلابی در پایتخت خبر داد و به «جام‌جم» گفت: 28 تیر ماه امسال زنی به شعبه 12 بازپرسی ناحیه 5 تهران رفت و از زن پرستاری به اتهام سرقت شكایت كرد.

زن شاكی در اظهاراتش به بازپرس منافی آذر گفت: پس از فوت مادرم، پدر سالخورده‌ام به تنهایی زندگی می‌كرد. من و دیگر اعضای خانواده نمی‌توانستیم بخوبی از پدرمان مراقبت كنیم، بنابراین پس از عقد قرارداد با یك مركز خدماتی، زنی به نام سحر را به عنوان پرستار استخدام كردیم.

2 روز بعد، وقتی برای دیدن پدرم به خانه‌اش در غرب تهران رفته بودم، متوجه شدم 700 هزار تومان پول و طلاهایی به ارزش 4 میلیون تومان كه پدرم در گاوصندوق نگهداری می‌كرد، به سرقت رفته است، به پرستار خانه مشكوك شدم و به دفتر خدماتی مراجعه كردم كه مدیر مركز عنوان كرد: زن پرستار به مرخصی رفته و دیگر بازنگشته است. با مشخص شدن این موضوع، دیگر مطمئن شدم كه سارق، پرستار خانه است.

 

شكایت از متهم، یكی پس از دیگری

پس از این شكایت، پرونده‌ای تشكیل و برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم آگاهی تهران ارسال شد و كارآگاهان جستجوی خود را برای یافتن پرستار فراری آغاز كردند و به چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی پرداختند.

تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا این كه چند روز بعد، برادر شاكی به مركز پلیس مراجعه و بیان كرد؛ منزل وی هم مورد سرقت قرار گرفته و 300 هزار تومان پول و طلاهایی به ارزش 9 میلیون تومان به سرقت رفته است.

ماموران با اطلاعاتی كه از این شاكی به دست آوردند، به تحقیق از دیگر اعضای خانواده وی پرداختند كه مشخص شد زن پرستار سحر همیشه درخصوص محل زندگی آنها، سوال می‌كرده و اطلاع داشته است كه فرزندان پیرمرد 2 روز پایانی هفته، خانه‌های خود را ترك می‌كنند و برای ملاقات با پدرشان به خانه وی می‌روند.

 

سرقت پس از آزادی از زندان

با مشخص شدن این موضوع، ماموران به یقین رسیدند كه سحر می‌تواند در هر دو سرقت نقش داشته باشد.

سرهنگ محمدیان ادامه داد: با این احتمال كه زن سارق سابقه‌دار باشد، ماموران به بررسی از آلبوم متهمان حرفه‌ای پرداختند كه معلوم شد سحر، سال گذشته هم به عنوان پرستار به خانه تعدادی از شهروندان تهرانی رفته و به پول و طلاهای منزل آنها دستبرد زده است كه پس از دستگیری و پذیرفتن اتهامات خود، روانه زندان شده و از چندی پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، پاتوق‌های احتمالی پرستار سارق به طور نامحسوسی زیر نظر گرفته شد تا این كه اوایل مرداد امسال متهم فراری در خانه‌اش در یكی از محله‌های جنوب پایتخت دستگیر شد و اعتراف كرد علا‌وه بر سرقت از خانه مرد سالخورده منزل فرزند او را نیز با سرقت كلید خانه و ساخت یدك از روی آن سرقت كرده بود و در ادامه این تحقیقات مشخص شد زن سارق با فردی به نام علیرضا كه خود را پزشك معرفی می‌كند در ارتباط است كه این متهم نیز دستگیر و مشخص شد وی یك متهم سابقه‌دار است كه با جعل عنوان پزشك اقدام به اغفال زنان و دختران و سپس كلا‌هبرداری از آنها می‌كرده است.

با مشخص شدن این موضوع هر دو متهم روانه زندان شدند.