وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه یک کفش پاشنه‌دار را انتخاب کنیم؟

چگونه یک کفش پاشنه‌دار را انتخاب کنیم؟
کفش‌های زنانه با پاشنه‌های مختلفی وجود دارند، پاشنه‌های مربع، پاشنه‌های تیز و بلند و … حال به بررسی این پاشنه‌ها می‌پردازیم.
 
برای انتخاب کفش پاشنه‌دار باید چه معیارهای را انتخاب کنیم؟

کفش‌های  زنانه با پاشنه‌های مختلفی وجود دارند، پاشنه‌های مربع، پاشنه‌های تیز و بلند و … حال به بررسی این پاشنه‌ها می‌پردازیم.

آیا همه‌ی خانم‌ها می‌توانند کفش‌های پاشنه‌دار را بپوشند و از این مدل کفش‌ها استفاده می‌کنند؟

درصد خیلی کمی از خانم‌ها هستند که نمی‌توانند از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده کنند و اکثریت خانم‌ها حتی آنهایی که ناراحتی‌های خاصی دارند از مدلهای کوتاه‌تر و مدل پاشنه‌هایی که بلند نباشند استفاده می‌کنند. ولی بیشتر این موضوع و پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار بستگی به این دارد که آیا افراد عادت به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار دارند و آیا با این کفش‌ها احساس راحتی دارند یا نه؟ و موضوع بر سر این چند مطلب می‌گردد.

بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که کفش‌های پاشنه‌دار بپوشند زیرا خانم‌ها معمولا دارای قدی کوتاه هستند و با پوشیدن کفش‌های پاشنه دار استیل و تناسب بهتری را پیدا می‌کنند. و معمولا به طور عادی کفش‌هایی با پاشنه‌های 3 الی 5 سانت را می‌پوشند و در مواقع خاص و مواقعی که به جشن‌هایی خاص می‌ خواهند بروند، از کفش‌هایی با پاشنه‌های 9 الی 10 سانت نیز استفاده می‌کنند.

چه ملاکی را باید به هنگام خرید کفش‌های پاشنه دار در نظر داشته باشیم؟ و آنها را چطور انتخاب کنیم؟

قبل از هر چیزی به ثابت بودن کفش در پاهایتان دقت کنید، به هنگام خرید کفش، بالخصوص کفش‌های پاشنه دار، هر دو جفت کفش را به پا کنید و کمی با آنها قدم بزنید و راه بروید. و ببینید آیا احساس راحتی با کفش‌هایتان می‌کنید، این موضوع به این علت گفته شد: زیرا معمولا یک پا در همه‌ی انسان‌ها قوی‌تر است و خیلی از افراد این موضوع را نمی‌دانند و به آن آگاهی ندارند و هنگامی که برای خرید کفش می‌روید، ممکن است کفش‌تان را به پایی کنید که قوی است و با آن راه می‌روید و احساس راحتی نیز می‌کنید اما بعد از اینکه کفش را خریداری نموده و به خانه آوردید و بعد از اینکه دو یا سه روز این کفش را می‌پوشید احساس ناراحتی می‌کنید و نمی‌دانید چرا و با خود می‌گویید زمانی که کفش را پوشیدم خوب بود و مشکلی نداشت اما چرا الان این جوری شده است؟

علت و پاسخ این سوال شما، توضیحی است که در بالا متذکر آن شدیم. و نکته ی بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به ناحیه‌ی انحنای پای خود دقت داشته باشید و کفش‌تان باید در این ناحیه راحت باشد و کمر و ستون فقرات شما را اذیت نکند. زیرا بعد از مدتی که با این مدل کفش‌ها راه می‌روید در ناحیه‌ی کمر احساس درد می‌کنید. اگر عادت به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار ندارید و برای اینکه به مجالسی مانند: عروسی و …. می‌خواهید بروید دچار مشکل می‌شوید و بعد از مهمانی و فردای آن روز دچار کمر درد می‌شوید، توصیه‌ای که ما داریم این است که، کفش‌های با پاشنه‌های 2 و یا 3 سانتی بپوشید و نه بیشتر از آن. در این صورت هم حالت رسمی پیدا می‌کنید و هم خودتان را اذیت نمی‌کنید.

در زمستان باید از چه مدل کفش‌های پاشنه‌داری استفاده کنیم و باید دارای چه شرایطی باشند؟

در زمستان توصیه می‌شود که از کفش‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند استفاده نکنید و اگر می‌خواهید از کفش‌های با این مدل پاشنه استفاده کنید بهتر است که برای مدت کوتاهی باشد، زیرا احتمال اینکه شما زمین بخورید زیاد است. تمام بوت‌هایی که خانم‌ها استفاده می‌کنند دارای پاشنه می‌باشد و معمولا تمام این پاشنه‌ها کوتاه و پهن می‌باشد و نیز محکم هستند. خانم‌های زیادی نیز هستند که از کفش‌های با پاشنه‌های 9 – 10 سانتی نیز دز این فصل استفاده می‌کنند. و این مدل کفش‌ها، که معمولا پاشنه‌های باریکی نیز هستند برای مهمانی‌های شبانه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال پاشنه‌ی مناسب برای پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار باید تا چه حد باشد؟

اگر می‌خواهید کفش پاشنه دار بپوشید باید کفشی را بپوشید که نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه. باید پاشنه‌ی معمولی داشته باشد. و برای اینکه به کمرتان آسیب نرسد بهتر است هر چند مدتی این عادت را عوض کنید و گه‌گداری از کفش‌های که دارای لژ هستند و یا از کفش‌های که دارای پاشنه‌های 5 – 6 سانتی هستند نیز استفاده کنید تا این رویه و فقط عادت به پوشیدن کفش‌های 3 – 4 را نداشته باشید.