وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ادعاهای جدید درباره کشتی حضرت نوح(ع)

ادعاهای جدید درباره کشتی حضرت نوح(ع)
ایروین فینکل، کارشناس موزه بریتانیا با ترجمه 60 خط از نوشته‌های الواح به دست آمده در خاورمیانه گفت: در تمام تصاویری که پیش از این از این کشتی کشیده شده بود، این کشتی در حقیقت به شکل یک قایق اقیانوس پیما با میله‌ای نوک تیز و سکانی برای عبور از امواج نشان داده می شده است.
وی در ادامه افزود:‌ اما این کشتی ملزم به رسیدن به مکانی خاص نبود، هدف این قایق تنها شناور بودن در سطح دریا بود. در واقع این گونه قایق‌ها هنوز در ایران و عراق استفاده شده و نوعی کرجی دایره‌ای شکل هستند که برای انتقال احشام و حیوانات از یک رودخانه یا شط مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به گفته فینکل، در متون به دست آمده، گفتگوی خداوند با آترام هسیس، پادشاه سومری‌ها که در تصاویر اولیه داستان کشتی به جای حضرت نوح مطرح شده ، آورده شده است.
در قسمت‌هایی از متن چنین آمده است: دیوار‌ی بنا کن، دیواری بنا کن! دیواری از نی،‌ دیواری از نی! آترام هسیس،‌به نصیحت من گوش ده، نصیحتی که تو را جاودانه کند!‌ خانه‌ات را ویران کن، قایقی بساز؛‌ دلبستگی‌های دنیا را رها کن و زندگی را نجات ده! قایقی به شکل دایره‌ای بساز و طول و عرض آن را یکسان کن.
فینکل، ادامه داد، زمان این اتفاق مربوط به دوره تبعید بابلی‌ها بوده، دوره‌ای که قوم یهودیان تبعید شده از داستان نوح(ع) آموختند و انرا در عهد عتیق گنجاندند.