وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با نخوردن این غذاها پیری را دیر تجربه کنید!

با نخوردن این غذاها پیری را دیر تجربه کنید!
همه ما تقریبا می‌دانیم که چه غذاهایی برای سلامت ما خوب است و چه غذاهایی با ما سازگاری ندارد اما 10 غذا هست که حتما باید از مصرف آنها اجتناب کرد.

مخصوصا برای افراد سالمند باید حتما دقت کنند که این غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
1) غذاهای آماده یا همان فست‌فودهای خودمان لازم نیست در مورد غذاهای آماده زیاد صحبت کنیم. چرا که بیشتر افراد در مورد مضرات آنها زیاد شنیده‌اند. تنها یک جمله کافی نیست. فست‌فود نخورید.

2) روغن‌های اشباع ممنوع :
همان‌طور که می‌دانید از نوع چربی‌ها می‌‌توانند سبب بروز بیماری‌های قلبی شوند این روغن‌ها سالیان طولانی برای تهیه غذاهای آماده و در خیلی از شیرینی‌ها استفاده می‌شد بنابراین از خریدن کلوچه‌ها، شیرینی‌ها، کراکرها و یا هر غذایی که با روغن‌های اشباع تهیه شده خودداری کنید.
3) روغن‌های صنعتی را فراموش کنید:
روغن‌های صنعتی برای استفاده در تهیه چیپس‌ها و سایر اسنک‌ها کاربرد دارد. این روغن‌ها با برخی ویتامین‌ها مانند A،E،D و K و کاروتونئیدها که از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شوند باند شده و سبب کاهش آنها در بدن می‌شود. این را فراموش نکنید که روغن‌های صنعتی سبب درد معده و سایر مشکلات گوارشی می‌شود و مصرف آنها باعث می‌شود که افراد کمتر به سوی خوردن میوه و سبزی بروند. بنابراین چیپس و یا میان‌وعده‌هایی که از این روغن تهیه می‌شود را فراموش کنید.
4) نیترات‌ها :
نیترات‌ها به میزان زیاد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌های نمک سود شده وجود دارند. نیترات‌ها باعث حفظ رنگ مواد می‌شود. اما آنها واقعا مضر هستند. نیترات‌ها خود به تنهایی مضر نیستند اما می‌توانند در بدن به مواد مضر تبدیل شوند که از جمله آنها نیتروزامین‌ها که از مواد شیمیایی سرطان‌زا است را می‌توان نام برد. پس حدالمقدور در مواد غذایی را انتخاب کنید حاوی نیترات‌ها نباشد. اگر غذاهایی که حاوی نیترات‌هاست مصرف می‌کنید حداقل از ویتامین‌ C بیشتری مصرف کنید تا از تاثیر این مواد روی معده کاسته شود.
5) الکل ممنوع :
مصرف الکل سبب سمیت کبدی می‌شود مسمومیت کبدی یکی از عوارض نوشیدن الکل است که ممکن ست مصرف سرطان کبد نیز از عوارض نوشیدن الکل است.
6) چربی‌های اشباع حیوانی را فراموش کنید .
این چربی‌ها درون گوشت‌های چرب مخصوصا در گوشت گاو گوساله و در پوست مرغ وجود دارد. این چربی‌ها همچنین در لبنیات پرچرب نیز موجود است پنیر، شیر و کره و خامه پرچرب نیز نخورید. اگر چه مواد گوشت و لبنیات برای سلامت انسان لازم است اما باید از نوع پرچرب آنها اجتناب کنید.
7) میان‌وعده‌های شور نخورید
این مواد شامل انواع چیپس است مگر اینکه با روغن گیاهی تهیه شده باشند، روغن‌های گیاهی که دارای امگا 3 و امگا 6 است و حتی برای بدن مفید است. مصرف غذاهای شور باعث افزایش فشارخون شده و تحقیقات نشان داده مصرف زیادهای شور چرب باعث ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن می‌شود.
8) تا جایی می‌توانید غذای فریز شده مصرف نکنید:
این غذاها به طور طبیعی برای سلامت بدن مضر نیستند اگر به طور مناسب فریز شوند اما اگر می‌توانید غذاهای تازه مصرف کنید خوردن گوشت و غلات و فیبرها به صورت تازه حاوی مقدار بیشتری آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری هستند. شیوه‌های تقویت حافظه در 30، 40 و 50 سالگیخیلی اوقات پیش میاید که جای وسایلمان را فراموش می‌کنیم اما این به معنی این نیست که دچار اختلال حافظه شده‌اید. شاید امروز برای‌تان روز پرمشغله‌ای بوده است. کارشناسان معتقدند شیوه‌هایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توان حافظه را تقویت کرد و به کمک آنها جای اشیاء و نام‌ها و مکان‌ها را زودتر بر یاد آورد. نکته جالب این است که تغییر اندکی در شیوه زندگی می‌تواند باعث تقویت حافظه شما شود.