وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گوگل ویندوز را ترک می‌کند !!

گوگل ویندوز را ترک می‌کند !!
جام جم آنلاین: شرکت مانتین ویوو پس از حملات انفورماتیکی ماه های اخیر به موتور جستجوی گوگل اعلام کرد که به دلیل ایمن نبودن ویندوز مایکروسافت ، سیستم عامل رایانه های خود را عوض می کند.

به گزارش فاینشال تایمز ، گروهی از هکرهای چینی چند ماه قبل از طریق سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت اکسپلورر به موتور جستجوی گوگل حمله کردند. به همین منظور گوگل تصمیم گرفت سیستم عامل مایکروسافت را از رایانه های 10 هزار کارمند خود حذف و این رایانه ها را به سیستم عامل «مک» اپل مجهز کند.

یک کارمند گوگل در این خصوص اظهار داشت که «مک» تنها سیستم عاملی نخواهد بود که جایگزین ویندوز می شود بلکه برخی از رایانه ها نیز به سیستم عامل لینوکس تجهیز می شوند.

این تغییر حماسه ای گوگل نشان می دهد که رایانه های ویندوز پایه ایمن نیستند در حالی که سیستم عامل های «مک» اپل و «لینوکس» نسبت به حملات انفورماتیکی نفوذپذیر کمتری دارند.

یک منبع آگاه در این خصوص توضیح داد که کارمندان گوگل می توانند یکی از محیط های «مک» و یا «لینوکس» را انتخاب کنند.

این منبع داخل شرکت مانتین ویوو اظهار داشت:به دلایل امنیتی دیگر از ویندوز استفاده نمی کنیم. هر چند هنوز امکان استفاده از ویندوز بر روی لپ تاپهای شرکت وجود دارد اما استفاده از این سیستم عامل بر روی رایانه های رومیزی امکانپذیر نیست. کسانی که می خواهند از ویندوز استفاده کنند باید یک مجوز ویژه از یک مدیر ارشد دریافت کنند.

تاکنون گوگل هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص ارائه نکرده است.

گسترش وسیع ویندوز در دنیا موجب شده که با وجود حساس بودن این سیستم عامل به حملات هکرها و ویروس نویسان، همچنان به عنوان محبوب ترین سکوی رایانه ای دنیا شناخته شود. به همین منظور، دستور اخیر گوگل برای بسیاری از کارمندان این شرکت که به استفاده از ویندوز عادت کرده اند چندان خوشایند نیست.