وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اینترنت 8 مگابیتی در راه منازل ایرانی ها

اینترنت 8 مگابیتی در راه منازل ایرانی ها
این اپراتور شبكه‌ای است كه خدمات دیتا را ارائه می‌كند و پهنای باند مورد نیاز آن بستگی به كاربردها و سرویس‌های ارائه شده از طریق این شبكه دارد.
وزیر ارتباطات گفت: حداكثر پهنای باند اپراتور فناوری اطلاعات(اپراتور چهارم) متناسب با كاربرد متفاوت خواهد بود اما برای مثال در سرویس ویدئو درخواستی حداقل پهنای باند 8 مگابیت بر ثانیه به منزل كاربران ارائه خواهد شد.
رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینكه اپراتور فناوری اطلاعات دسترسی به چه پهنای باندی را برای كاربران فراهم می‌كند، اظهار داشت: بهتر است فعلاً نام این اپراتور را اپراتور IT نگذاریم.
وی ادامه داد: این اپراتور شبكه‌ای است كه خدمات دیتا را ارائه می‌كند و پهنای باند مورد نیاز آن بستگی به كاربردها و سرویس‌های ارائه شده از طریق این شبكه دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد: برای مثال یكی از كاربردهای این شبكه ارائه فیلم به صورت درخواستی (video on demand) است كه پهنای باند مناسب این سرویس حداقل 8 مگابیت بر ثانیه و بالاتر است كه در داخل شبكه این پهنای باند را در اختیار كاربران قرار می‌دهیم.
به گزارش فارس، پیش از این قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل و فناوری از راه‌اندازی اپراتوری برای فعالیت در لایه دسترسی در آینده نزدیك خبر داده بود.
بنابراین گزارش، مهدی اخوان بهابادی گفته بود: بستر فعالیت این اپراتور فیبر نوری خواهد بود و در پروژه رساندن فیبر نوری (FTTX) قرار است فیبر تا در منازل كشیده شود.