وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه حل هایی برای درمان کوتاهی قد کودکان

راه حل هایی برای درمان کوتاهی قد کودکان
دقت داشته باشید که درمان معجزه آسایی که برای افزایش چندین سانتی متری قد وجود ندارد. در موارد کوتاهی قد، امروزه درمان های سنگین، طولانی و پرهزینه پیشنهاد می شوند.

ضمناً باید حواستان به تفاوت کلاهبرداری و درمان باشد.
 
کوتاهی قد: آنچه به سادگی پذیرفته نمی شود
والدین زودباور، مراقب باشید! برخی درمان ها باعث افزایش قد نمی شوند و برخی دیگر خطرناکند. فقط درمان های پزشکی ممکن و مؤثر هستند.

کشیدگی عضلات:
افزایش تدریجی فاصله بین مهره ها باعث افزایش قد نمی شود و این روش آثار زیان آور بسیاری دارد.

تغذیه:
غذاها و یا مکمل های غذایی خاص بیشتر از بقیه قد را بلند نمی کنند. برای داشتن رشدی هماهنگ، تغذیه ای متعادل و متنوع ضروری است.

داروهای تقویتی و ویتامین ها:
زمانی که غذاهایمان متعادل و متنوع باشند دیگر نیازی نیست که آنها را با اسیدهای آمینه و یا ویتامین ها غنی کنیم. به جز ویتامین دی که توسط نور آفتاب ساخته می شود، در موارد بسیار نادری نیاز به مکمل های غذایی وجود دارد. این ویتامین برای تشکیل استخوان های کودکان ضروری است و به عنوان یک مکمل در 2 الی 3 سال اول پس از تولد به آنها خورانده می شود. البته برای برخی بزرگسالان در سن بلوغ نیز تجویز می شود.

ورزش:
فعالیت جسمانی منظم برای تعادل عمومی بدن ضروری است. اگر ورزش حتی به طور موقت افزایش یابد، باعث افزایش ترشح هورمون رشد می شود. البته ورزش های شدید و افراط در آن توصیه نمی شود.

استخوان درمانی و دارو درمانی:
این روش ها تا کنون بهبودی در افزایش قد بچه ها را نشان نداده اند.

درمان ها
اغلب درمان های هورمونی برای جبران نارسایی های ارگانیسم بدن تجویز می شوند.

هورمون های تیروئیدی:
این هورمون ها هیچ گاه فقط به هدف افزایش قد بچه ها تجویز نمی شوند. این هورمون ها فقط برای اصلاح کم کاری تیروئید استفاده می شوند.

هورمون رشد:
تجویز این هورمون می تواند در جبران نارسایی این هورمون در جریان رشد مؤثر باشد. ضمناً کارکردهای مفید دیگری نیز در ارگانیسم بدن خواهد داشت. این هورمون می تواند برای کوتاه قدی های ناشی از رشد بسیار کند  مفید باشد و نه نارسایی رشد .

هورمون های جنسی و آنابولیک:
این هورمون ها به علت تأخیر در بلوغ ،برای پسران تجویز می شود. این هورمون بدین شیوه عمل می کند: قد را افزایش نمی دهند ولی زمان جبران کوتاهی قد را نسبت به نوجوانان همسال، جلو می اندازد.

درمان های توقف بلوغ:
پس از بلوغ زودرس، خصوصاً در میان دختران (زیر 8 سال) که ممکن است موجب توقف رشد جنسی و بلوغ شود، تجویز می شود. رشد جنسی زودرس به ندرت اتفاق می افتد، این درمان باعث رشد استخوانی آشکاری برای رسیدن به قد مطلوب، می شود.  

در پایان، یک راه حل بسیار خشن وجود دارد: کشیدن پاها توسط جراحی.
اما این روش برای موارد واقعاً استثنائی در نظر گرفته شده است و هرگز این عمل ها توصیه نمی شود .
به یاد داشته باشیم که مشکلات مربوط به کوتاهی قد در هر بچه ای متفاوت و وابسته به دلایل مختلف است. این معضل ممکن است به دلیل وجود یک مشکل داخلی مهم تر و سخت تر به وجود آمده باشد؛ و ممکن است کوتاهی قد مانع توجه لازم به آن مشکل شود.

درمان هایی که اغلب بر اساس این علتها انجام می شوند:
بیماری های مزمن، آسیب غدد درون ریز (هورمونی) یا کمبودهای روانی- عاطفی.