وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف درمانی جدید برای ایدز

کشف درمانی جدید برای ایدز
دانشمندان طی کشفی بزرگ موفق به ارائه شیوه ای درمانی شده اند که می تواند سلولهای آلوده به HIV را بدون آسیب وارد کردن به سلولهای سالم از بین ببرد. شیوه ای که تا زمان استفاده عمومی از این درمان راه درازی در پیش دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مطالعات که نتایج آن در نشریه British Journal AIDS Research and Therapy منتشر شده هنوز در مراحل آزمایش است و پس از طی کردن مراحل آزمایش بر روی حیوان و سپس انسانها وارد مرحله کسب مجوز و استفاده عموم خواهد شد.

پپتیدها، بخشهای پروتئینی ویژه و کوتاهی که دانشمندان در این مطالعات به وجود آورده اند، می توانند در رونویسی سلولهای آلوده اختلال ایجاد کرده و به صورت همزمان سلولهای آلوده را از بین ببرند و منجر به خود تخریبی سلولها شود.

به گفته دانشمندان نتایج این مطالعات رویکردی بی نظیر در بالا بردن میزان مرگ سلولهای آلوده به HIV داشته و می تواند به تدریج به درمانی جدید و عمومی ضد ویروسی تبدیل شود.

بر اساس گزارش شینهوا، دانشمندان شیوه های درمانی رایج را شیوه هایی می دانند که تمامی سلولهای وارد شده به بدن در زمان ابتلا به بیماری را از بین می برد اما از شیوه درمانی خود به عنوان شیوه ای یاد می کنند که می تواند سلولهای آلوده به HIV را که از بار ژنتیکی ویروس برخوردار است، شناسایی و نابود کند.