وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مشهورترین و مخرب‌ترین حملات هكرها

مشهورترین و مخرب‌ترین حملات هكرها
بوت‌نت از آن دسته اصطلاحات فنی و تخصصی برای توصیف مجموعه‌ای از بدافزارها است كه به طور ناشناس و خودكار به فعالیت‌های مخرب بر روی رایانه‌ها می پردازند.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات فارس، این برنامه های خطرناك معمولا در قالب گروهی و شبكه ای عمل كرده و از این طریق سعی می كنند دامنه آسیب پذیری خود را گسترش دهند.

این برنامه ها به سرعت هزاران و در مواردی میلیون ها رایانه را آلوده كرده و بر ضد كاربران اینترنت وارد عمل می شوند. معمولا در جریان یك حمله بوت نت از یك نرم افزار آلوده استفاده می شود، هر چند ممكن است گروه های تبهكار مختلفی از آنها استفاده كنند.

كسی كه حملات بوت‌نت را كنترل می كند در اصطلاح bot herder یا bot master نامیده می شود. وی می تواند رایانه های آلوده شده را تحت كنترل درآورده و از اطلاعات ذخیره شده در آنها سوءاستفاده كند.

تاكنون بارها و بارها از این شیوه برای سرقت اطلاعات حساس و محرمانه استفاده شده كه برخی از معروف‌ترین این حملات را با یكدیگر مرور می‌كنیم. بد نیست بدانید آمار خسارت های ذكر شده تنها مربوط به آمریكا است و بقیه نقاط جهان را در بر نمی گیرد.

** حمله به 3.6 میلیون یارانه با تروجان Zeus

در جریان این حمله 3.6 میلیون رایانه در آمریكا مورد سوءاستفاده قرار گرفت. عامل اصلی این حمله، تروجانی موسوم به Zeus بود كه اطلاعات حساس اشخاص مانند كلمه عبور، رمزشخصی، شماره حساب های بانكی و شماره های كارت اعتباری را سرقت می كرد.
در قالب این حمله فرم های HTML تقلبی كه مشابه با ظاهر صفحات وب بانك های مشهور بود در اختیار كاربران قرار می گرفت تا آنها اطلاعات شخصی خود را وارد كرده و در عمل آنها را در اختیار هكرها قرار می‌دادند.

** Koobface ؛ بلای جان 3 میلیون رایانه

در جریان این جمله 2.9 میلیون رایانه در آمریكا مورد تهاجم قرار گرفت. در قابل این حمله، بدافزاری طراحی شد تا با نفوذ به شبكه های اجتماعی مانند فیس بوك و مای اسپیس پیام هایی را از طرف دوستان هر كاربر برای وی ارسال كند.

در هر پیام لینكی برای مشاهده یك ویدیو گنجانده شده بود، اما در صورت كلیك بر روی لینك یاد شده تروجانی بر روی رایانه نصب شده و كنترل آن را به طور مخفیانه در دست می گرفت.

** تروجان TidServ و دستبرد به 1.5 میلیون كامپیوتر

در جریان این حمله به 1.5 میلیون رایانه در آمریكا دستبرد زده شد. طراح این حمله، تروجانی را ایجاد كرده بود كه از طریق هرزنامه، یك فایل ضمیمه برای كاربران مختلف ارسال می شد. تروجان یاد شده با دستكاری در تنظیمات حساس سیستم عامل ویندوز مشكلات فراوانی برای كاربران ایجاد می كرد.