وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آفتاب سوختگی و ماسک هایی برای آن

آفتاب سوختگی و ماسک هایی برای آن
 برای رفع این مشکل می توان از ماسک های زیر استفاده کرد خیلی مهم است- ضماد برگ های تازه و له شده ی گاو زبان را تهیه نموده و روزی دوبار، هر بار به مدت ۳۰ دقیقه بر روی محل سوختگی قرار دهید و پس از آن محل را با آب نه چندان سرد، شست و شو می دهید. با این عمل ، محل آفتابزدگی کم کم بهبود حاصل می کند.- گل گندم را با مقداری شیر خیس نموده و پس از گذشتن ۲۴ ساعت ، آن را صاف کنید؛ این مایع را بر روی محل آفتابزدگی بمالید. پوست گرمک را جدا نموده و وروقه ورقه نمایید و سپس آن را بر روی چهره بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

– مقداری نعناع را ریز خرد نمایید و آنرا با پیاز نرگس ریز و له شده، مخلوط نموده و در روغن بادام بگذارید و بعد آنرا در روی حرارت به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده و سپس این مخلوط را صاف کرده و بر روی سوختگی های پوست بگذارید تا بهبودی کامل حاصل شود.- یک مشت پنیرک را به مدت ۱۰ دیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید و سپس از مایع صاف شده آن ، برای درمان آفتاب سوختگی استفاده نمایید.

– استفاده از ضماد میوه انگور فرنگی قرمز، موجب التیام سوختگی ها و بریدگی های بدن می شود.- انواع سوختگی ها و زخم ها را با برگ تازه و صاف و تمیز کلم می پوشانید . این کمپرس را هر روز ، دوبار عوض می کنید. چنانچه بخواهید برگ کلم را جهت پانسمان به کار ببرید، باید آن را به مدت یک ساعت در روغن زیتون قرار دهید تا نرم شود و سپس از آن استفاده نمایید.

– ضماد هویج ، جهت مداوای سوختگی به کار می رود. برای این منظور مقداری هویج را کوبیده، با کمک یک پارچه مستقیما روی سوختگی قرار دهید. این ضماد باید در طول روز چندین بار عوض شود.- استفاده از گرد یا پماد نشاسته برای درمان سوختگی بسیار مفید است. ضماد برگ و پوست باقلا برای درمان سوختگی بسیار مفید است. سوخته کلم را با سفیده تخم مرغ مخلوط نموده و در محل سوختگی بمالید. این پماد باعث درمان سوختگی پوست می شود .

– پوست کدوحلوایی را سوزانده و با روغن زیتون یا روغن خوراکی مخلوط کرده و در محل سوختگی بمالید. له کرده برگ خرفه یا شیرآبه خرفه را چنانچه بر روی عضو سوخته قرار دهند، باعث درمان سوختگی می شود. قرار دادن پیاز پخته وگرم ، در محل سوختگی ها اثر شفابخشی خواهد داشت. پوست سوخته مورد نیز، التیام دهنده سوختگی ها و زخم ها می باشد.

-روغن کنجد ، در التیام سوختگی ها بسیار موثر است. جوشانده تخم کلم به اضافه سفیده تخم مرغ التیام دهنده سوختگی است. ضماد کاهوی پخته، آفتاب سوختگی و پیسی را درمان می کند.- استفاده از روغن زیتون سوختگی را تسکین می دهد. کمپرس گرم با برگ زنبق، سوختگی پوست را التیام بخشیده و درد و سوزش آنرا برطرف می سازد.

– ضماد پیاز، سوختگی های پوست را درمان می کند. شست و شوی پوست با جوشانده بهدانه، موجب التیام سوختگی می شود.-آب یک عدد خیار درشت را با یک قاشق گلیسیرین و نصف قاشق گلاب مخلوط کرده و بر روی محل سوختگی قرار دهید. این مرهم اثر خوبی در بهبودی سوختگی دارد. در درمان سوختگی مخلوط سرکه سیب و روغن زیتون به مقدار مساوی و چرب نمودن پوست با آن، بسیار موثر است.

– پیشگیری: اگر می خواهید از شر آفتابزدگی مصون بمانید، بهترین کار استفاده از روغن گردو می باشد. باید این روغن را به محل هایی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند مالیده تا از اشعه خورشید در امان بمانید.ساختن کرم ضد آفتاب: ۵۰ گرم برگ و گل بومادران را در یک لیتر آب جوش دم کنید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با فشار صاف نمایید و سپس مقداری روغن کنجد به آن اضافه کرده و بگذارید تا حدود ۱۵ دقیقه دیگر بجوشد؛ حالا کرم ضد آفتاب شما برای محافظت پوست، آماده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره