وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی چند ماده غذایی برای پیشگیری از دیابت

معرفی چند ماده غذایی برای پیشگیری از دیابت

پژوهشگران در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای رو به توسعه هستند، مفید و موثر است.
محققان می گویند، این احتمال وجود دارد که روزی فلفل جایگزین آسپیرین شود و یا با آسپیرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی ترکیب شود. آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده در بیماران مصرف کننده می شود.

محققان روی دو ماده فعال در فلفل به نام های “کاپسایسین” و “دی هیدروکاپسیایسین” مطالعه و آزمایش کردند. این آزمایشات نشان داد که این مواد شیمیایی، قابلیت پایین آوردن قند خون و سطح انسولین، کاهش تشکیل چربی ها در دیواره های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته های خونی را دارند. علاوه بر این که برخی از عوارض جانبی داروهای رایج و قدیمی را نیز ندارند.

پیشگیری از دیابت با مغز بادام
متخصصان تغذیه در آمریکا تاکید کردند، افرادی که نتایج آزمایش انسولین آن ها غیر عادی بوده و در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، می توانند با افزودن بادام به رژیم غذایی خود، از بروز دیابت پیشگیری کنند. مطالعات دیگری نیز نشان داده بود که مغز بادام در زمینه های دیگر سلامتی از قبیل: سلامت قلب و عروق و متابولیکی مفید است.

متخصصان پس از شش هفته آزمایش روی دو گروه از شرکت کنندگان دریافتند: در گروهی که در رژیم غذایی آنها بادام گنجانده شد، از نظر حساسیت انسولینی بهبودی چشمگیری حاصل گردید. در این افراد هم چنین سطح کلسترول بد خون کاهش پیدا کرد.

پیشگیری از دیابت با قهوه
پژوهشگران ایتالیایی در بررسی های خود نشان دادند که نوشیدن یک فنجان قهوه پس از ناهار می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

محققان موسسه ملی تحقیقات غذایی با انجام تحقیقاتی بر روی مکانیزم عملکرد قهوه در پیشگیری از دیابت کشف کردند که “فنول های” موجود در قهوه مکانیزمی شبیه به برخی از داروهای ضد دیابت دارند و می توانند سطح گلایسمی خون را کاهش دهند.تحقیقات متعدد گذشته تائید می کردند که مصرف مداوم قهوه معمولی یا بدون کافئین می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود. اما تا کنون این مکانیزمی واضح نبود.اکنون محققان نشان دادند، افرادی که به طور مرتب پس از ناهار، یک فنجان قهوه می نوشند، احتمال کمتری دارد که به دیابت مبتلا شوند.

به گفته این دانشمندان، ترکیبات فنولیکی موجود در قهوه از جمله: اسید کلروژنتیک، اسید فرولیک و اسید کافئیک می توانند موجب توقف برخی آنزیم های مرتبط با هضم کربوهیدرات ها شود. در حالی که کافئین هیچ فعالیت بازدارنده ای در مقابل این آنزیم ها نشان نمی دهد.کافئین یکی از موثرترین ترکیبات ضد دیابت موجود در قهوه است.

پیشگیری از دیابت با آبلیمو و چای سبز
شواهد پیشین نشان داده است که مواد سودمند درون چای سبز در پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان و دیابت تاثیر بسزایی دارد. شواهد جدید حاکی از آن است که با چکاندن آب لیمو ترش درون چای سبز یا نوشیدن آب مرکبات بلافاصله پس از نوشیدن چای سبز، تاثیر سودمند این نوع چای دست کم سه برابر می شود.به گفته محققان ویتامین C موجود در آبلیمو و مرکبات، موجب خارج شدن هر چه بیشتر مواد سودمند آنتی اکسیدان از برگ های چای سبز می شود.

پیشگیری از دیابت با اسفناج و کلم
محققان اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ دار سبز ، می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.بررسی شش مطالعه در مورد مصرف سبزیجات و میوه ها نشان می دهد که تنها مصرف کلم و اسفناج در پیشگیری از دیابت موثر است.

بر اساس نتایج این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شده، مصرف یک و نیم وعده (معادل 106 گرم) از این سبزیجات در روز، خطر بروز دیابت نوع 2 را 14 درصد کاهش می دهد.طی این بررسی مشخص شد مصرف زیاد میوه و سبزی به طور کلی در کاهش خطر بروز دیابت تاثیری ندارد. اما گل کلم و کلم بروکلی در گروه سبزیجات کاهنده خطر دیابت هستند.علت تاثیر مثبت این سبزیجات هنوز مشخص نشده است، اما برخی محققان میزان بالای آنتی اکسیدان و گروهی دیگر منیزیم این سبزیجات را موثر می دانند.

پیشگیری از دیابت با چربی لبنیات
یک مطالعه جدید نشان داده است که چربی موجود در لبنیات، برای کاهش خطر ابتلا به دیابت مفید است. اسید ترانس پالمی تولئیک نوعی اسید چرب است که در شیر، پنیر، ماست و کره یافت می شود، اما بدن قادر به ساخت آن نیست. این اسید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان 60 درصد کاهش می دهد. این یافته به معنی خوردن لبنیات پرچرب و پرکالری نظیر بستنی نیست، اما مصرف مقدار مناسبی از ماست و شیر با میزان چربی سالم برای سلامتی بدن مفید است.

پیشگیری از دیابت با دیگر مواد غذایی
آرتیشو (کنگر)، کاسنی، شنبلیله، پیاز، لیمو، محصولات سویا، برنج قهوه ای ، جو و لوبیا نیز از خوراکی هایی هستند که می توانند در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر باشند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره