وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص بی نظیر قهوه بدون کافئین برای لاغری

خواص بی نظیر قهوه بدون کافئین برای لاغری

خواص بی نظیر قهوه بدون کافئین برای لاغری

 

ایران ناز عطرقهوه بسیارطراوت بخش و جوان کننده است به همین خاطر همه ی ما می خواهیم روز را با یک فنجان قهوه آغاز کنیم . قهوه ای که می خوایم در این بخش در مورد آن صحبت کنیم با قهوه ای که شما می شناسید متفاوت است و این تفاوت در میزان کافئین موجود در آن است ؛ قبل از پرداختن به فواید قهوه بدون کافئین بهتر است آن را برایتان معرفی کنیم تا بدانید که این نوع قهوه چیست و چطور آماده می شود.

 

قهوه بدون کافئین چیست؟

قهوه بدون کافئین، قهوه بدست آمده از دانه های قهوه ای است که کافئین آن ها خارج شده است. برای آن دسته از دوست داران قهوه که مایلند میزان کافئین دریافتیشان را محدود کنند قهوه بدون کافئین یک جایگزین عالی است.قهوه بدون کافئین دقیقا مانند قهوه معمولی است اما کافئین آن بسیار بسیار کمتر از میزان کافئین قهوه معمولی است.این قهوه کاملا عاری از کافئین نیست در واقع این نوع قهوه مقدار بسیار کمی کافئین در حد 3 الی 7 میلی گرم در یک فنجان را داراست اما این در مقایسه با 70 تا 140 میلی گرم کافئین در یک فنجان قهوه معمولی به مراتب بسیار کمتر است.

 

قهوه بدون کافئین سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است اما این تنها خاصیت آن نیست دراین بخش از سلامت و نکات تغذیه ای نمناک به برخی ازخواص قهوه بدون کافئین می پردازیم :

 

رفع و درمان بی خوابی با قهوه بدون کافئین:
نوشیدن یک فنجان قهوه طبیعی قبل از خواب موجب بی خوابی و افزایش ضربان قلب می شود بنابراین قهوه بدون کافئین را جایگزین کنید تاخواب مناسب و ضربان قلب مرتبی داشته باشید و به این وسیله بی خوابی را خود به خود رفع کرده باشید.

 

رهایی از مشکلات قلبی با قهوه بدون کافئین:
کافئین ضربان قلب را بالا می برد و به تدریج باعث مشکلات قلبی می شود. اگرفشارخون بالا و کلسترول داشته باشید خیلی خطرناکتر است بنابراین یک فنجان قهوه بدون کافئین بخورید تا از این مشکل جلوگیری شود.

 

قهوه بدون کافئین برای بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از مرگ زودرس:
مطالعات نشان می دهند قهوه بدون کافئین با کاهش سطح آنزیم های کبدی به نقشی حفاظتی برای کبد ایفا می کند.

 

قهوه بدون کافئین و دیابت :
محققان می گویند نوشیدن قهوه خطرابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش میدهد ،قهوه طبیعی هم چنین خاصیتی دارد البته به این معنا نیست که بخوردن قهوه معتاد شوید اگردر روز 5 تا 6فنجان قهوه می نوشید بهتراست از قهوه بدون کافئین استفاده کنید .

 

جلوگیری از رادیکال های آزاد باقهوه بدون کافئین :
بله درست می خوانید !مصرف منظم قهوه پوستی سالم به شما می دهد رادیکالهای آزاد به سلولهای پوستی آسیب می زنند و باعث می شود پیرتر به نظربرسید، آنتی اکسیدان موجود درقهوه بارادیکال های آزاد مبارزه واز پوست محافظت می کند درصورتی که آسیب های داخلی به ساختار سلول های پوست وجود دارد به بروز سرطان منجرمی شود. آسیب های بیرونی پوست به شکل چین وچروک ،خطوط ریز دیده می شود بنابراین حداقل روزی یک فنجان قهوه بدون کافئین بنوشید تا پوست زیبا و بدون چروکی داشته باشید.

 

کمک به هضم غذا با قهوه بدون کافئین :
قهوه به دستگاه گوارش برای شکستن ذرات غذایی به راحتی و بدون فشار زیادی بر روی اندام های داخلی کمک می کند . تحقیقات ثابت کرده است که قهوه بدون کافئین به کاهش بروز سرطان معده نیز تا حد قابل توجهی کمک می کند.

 

قهوه بدون کافئین برای کاهش وزن :
عده ای از مابه شدت برای کاهش وزن تلاش می کنیم و عضو باشگاه هایی با برنامه لاغری سالانه می شویم ، رژیم های سخت می گیریم ، اما گاهی همه ی اینها بی فایده است و درمدت کوتاهی ناپدید می شوند. نوشیدن یک فنجان قهوه گرم البته بدون کافئین دمای طبیعی بدن راکاهش میدهد این فرایند نیاز به مقداری زیاد انرژی درنهایت سوزاندن کالری می شود.

 

قهوه بدون کافئین برای جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون
مطالعه بر روی سلول های انسانی همچنین نشان داده است که قهوه بدون کافئین می تواند که حفظ نورون ها در مغز کمک کند. این به مراتب احتمال ابتلا به بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد..

 

جلوگیری از سردرد با نوشیدن قهوه بدون کافئین:
زمانی که چای یاقهوه نمی نوشید را به یاد بیاورید که چه سردردی میگیرید اگرجزاین دسته افراد هستید قهوه بدون کافئین بنوشید.

 

کاهش ریسک ابتلا به سرطان رکتوم با قهوه بدون کافئین:
به علاوه تحقیقات نشان می دهند نوشیدن دو یا تعداد بیشتر فنجان قهوه بدون کافئین در روز به کاهش 48 درصدی احتمال ابتلا به سرطان رکتوم منجر می شود..

 

خواص بی نظیر قهوه بدون کافئین برای لاغری