وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تصمیم به طلاق هم ژنتیکی و ارثی است

تصمیم به طلاق هم ژنتیکی و ارثی است

تصمیم به طلاق هم ژنتیکی و ارثی است

 

دانمشندان اخیرا بررسی کرده اند آیا تصمیم به طلاق ارثی و ژنتیکی میتواند باشد یا این مسئله رد شده است . آنها به گزارش ایران ناز  بدین منظور بر روی افرادی که صاحب پدر خوانده و مادر خوانده نیز بودند تحقیق کردند تا ببینند آیا انها مانند پدر و مادر واقعی خود عمل میکنند یا خیر.  آيا ممکن است طلاق، بين نسل‌ها منتقل شود فقط به اين دليل که بچه‌ها با والدين از هم جدا شده‌شان زندگي مي‌کنند، يا اينکه پدر و مادر «ژن طلاق» را انتقال مي‌دهند؟

 

تأثير طلاق , مطالعات پيشين هميشه نشان داده‌اند که بچه‌هاي طلاق، بيشتر در معرض طلاق در زندگي‌ آينده‌ي خود در بزرگسالي هستند. اما چرا اينگونه است؟ آيا طلاق بواسطه‌ي عوامل اجتماعي و روانشناسي، مثلا تمايل بچه‌ها به تقليد از والدين، منتقل مي‌شود يا اينکه ممکن است دخالتي ژنتيکي اين ميان نقش داشته باشد؟

 

تحقيقي جديد که به زودي در نشريه‌ي Psychological Science منتشر خواهد شد، اين موضوع را آشکارتر مي‌کند.اين تحقيق توسط دانشمندان دانشگاه کومون ولث ويرجينيا (VCU) در ريچموند و با همکاري تيمي در داشنگاه لوند سوئد انجام شد.

 

چرا طلاق در خانواده جاري مي‌شود؟

 

پروفسور سالواتوره مي‌گويد: ما بررسي کرديم که آيا فرزنداني که والدين بيولوژيکي‌شان طلاق گرفته بودند، بيشتر در معرض جدايي و طلاق در زندگي آينده‌‌ي خود بودند يا نه. ضمنا اين را هم بررسي کرديم که آيا بچه‌هايي که پدر و مادر خوانده‌ شان طلاق گرفته بودند هم بيشتر در معرض جدايي در زندگي آينده‌ي خود بودند يا خير.

 

اگر بچه‌ها همانند والدين بيولوژيکي خود عمل کنند، ما مي‌فهميم که اين عامل ژنتيکي است که منجر به اين تشابه شده است چون والدين بيولوژيکي، تنها ژن‌ها را به فرزندان خود منتقل مي‌کنند. و برعکس؛ اگر بچه‌ها همانند والدين خوانده‌ي خود رفتار کنند،

 

ما مي‌فهميم که دليل اين تشابه، بزرگ شدن در شرايط طلاق است، زيرا پدر و مادر خوانده،فقط محيط و شرايط زندگي را ( و نه ژن‌ها) براي فرزند خوانده‌هاي خود فراهم مي‌کنند.

 

آيا طلاق ميتواند ژنتيکي باشد

 

دانشمندان، تجزيه و تحليل گسترده‌اي روي 82698 فرزند انجام دادند که بيانگر تاثيرات محيطي چشمگيري بود.
اما وقتي اين محققان سعي کردند با استفاده از اطلاعات جمع آوري شده از فرزندان بيولوژيکي و فرزند خوانده‌ها، به نتيجه‌اي برسند،

 

معلوم شد فرزند خوانده‌ها از نظر طلاق، مشابه والدين بيولوژيکي خود عمل مي‌کردند،نه شبيه پدر و مادر خوانده‌ي خود. بنابراين پژوهشگران نتيجه گرفتند شواهد مستدلي وجود دارد که نشان مي‌دهد فاکتورهاي ژنتيکي،بر واگير داشتن طلاق ميان نسلي دخيل است، اما شواهدي که براي تاثيرات محيطي طلاق وجود دارد، ضعيف هستند.