وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن و فرنچ ناخن چیست | کدام بهتر است؟

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن و فرنچ ناخن چیست | کدام بهتر است؟

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن و فرنچ ناخن چیست | کدام بهتر است؟

 

کاشت ناخن، لمینت ناخن و فرنچ ناخن جزو پرطرفدارترین تکنیک‌های دیزاین ناخن در آرایشگاه‌ها محسوب می‌شوند.

 

در این میان دانستن فرق کاشت ناخن با لمینت ناخن و فرنچ ناخن به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرید کدام کار زیبایی را با توجه به بودجه، وضعیت ناخن و سلیقه خود روی ناخن‌هایتان انجام دهید.

 

در این مقاله به بررسی این می‌پردازیم که کاشت ناخن چیست، لمینت ناخن با کاشت ناخن چه فرقی دارد، کاشت ناخن بهتره یا لمینت و فرنچ ناخن با کاشت چیست.

 

در نهایت اینکه قیمت لمینت ناخن، فرنچ ناخن و کاشت ناخن چقدر است، حکم شرعی هر کدام از این خدمات زیبایی ناخن چیست و ماندگاری هر کدام چقدر است. در انتهای مقاله به سوالات متداول درباره کاشت ناخن، لمینت ناخن و فرنچ ناخن هم پاسخ می‌دهیم.

 

کاشت ناخن چیست؟

«کاشت ناخن» یکی از روش‌های پرطرفدار تزیین و زیباسازی ناخن‌هاست. کاشت ناخن مدل‌های مختلفی دارد و در همه این مدل‌ها ناخن مصنوعی با استفاده از موادی مانند ژل، پودر آکریلیک یا فایبرگلاس روی ناخن طبیعی کاشته می‌شود.

 

روش‌های مختلف کاشت ناخن

انواع روش‌های مختلف کاشت ناخن عبارتند از:

 

کاشت ناخن با استفاده از ژل

در کاشت ناخن با ژل یک لایه نازک از ژل روی ناخن طبیعی قرار داده می‌شود و سپس با استفاده از لامپ UV، ژل بافت سفت و سختی پیدا می‌کند. این روش کاشت ناخن ظاهری ظریف و طبیعی دارد.

 

ناخن کاشتن با استفاده از پودر آکریلیک

در این روش کاشت ناخن، پودر آکریلیک با مایع اصلاح‌کننده مخلوط شده و روی ناخن طبیعی قرار داده می‌شود. سپس با استفاده از فایل ناخن، ناخن‌ها فرم داده می‌شوند. در این روش ناخن‌های مصنوعی بافت سفت و مقاومی نسبت به ضربه و شکستن دارند.

 

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن و فرنچ ناخن چیست و کدام بهتر است؟

 

کاشت ناخن با استفاده از فایبرگلاس

در این روش کاشت ناخن، نوارهای فایبرگلاس روی ناخن طبیعی قرار داده می‌شوند و سپس با استفاده از ژل، ناخن‌کار به ناخن‌ها فرم می‌دهد. این روش کاشت ناخن ظاهری سبک و طبیعی دارد.

 

کاشت ناخن با استفاده از ناخن مصنوعی

در این روش، ناخن مصنوعی به اندازه ناخن طبیعی با سوهان و ابزارهای دیگر فرم داده می‌شود و سپس با استفاده از چسب، بر روی ناخن طبیعی کاشته می‌شود. طول ناخن‌ها در این روش بلندتر از روش‌های دیگر است.

 

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن هم یکی از روش‌های زیباسازی ناخن دست و پا است. در این روش ناخنکار از تیپ استفاده نمی‌کند و مواد را روی ناخن طبیعی قرار می‌دهد و سطح ناخن را کاور می‌کند.

 

در لمینت ناخن به خاطر استفاده از مواد معدنی و ویتامین‌ها که به شکل خمیر و پودر هستند ناخن‌ها به جای بلند شدن طول ناخن، تقویت و بازسازی می‌شوند.

 

در این روش علاوه بر رنگ، فرم ناخن هم تغییر پیدا می‌کند. همچنین در لمینت ناخن از مواد مختلفی مثل لمینت ناخن با بیوژل، سرم و موم استفاده می‌شود که همگی جنبه تقویتی دارند.

 

یک سوال هم معمولا پیش می‌آید که آیا لمینت ناخن همان کاور ناخن است؟ که باید بگوییم کاور ناخن در واقع همان لمینت ناخن است با این تفاوت که در کاور ناخن از مواد ژله‌ای بر روی ناخن استفاده می‌شود که به این وسیله فرم دلخواه روی ناخن ایجاد می‌شود اما در لمینت ناخن که بیشتر جنبه درمانی دارد هیچ فرمی روی ناخن ایجاد نمی‌شود و از مواد تقویتی استفاده می‌شود. در متد کاور ناخن هم مثل لمینت، قد ناخن بلند نمی‌شود.

 

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن و فرنچ ناخن چیست و کدام بهتر است؟

 

اگر به عکس قبل و بعد لمینت ناخن هم توجه کنید می‌بینید که طرح‌های مختلف از مدل لمینت ناخن وجود دارد و جدیدترین مدل‌های لمینت ناخن از جمله لیمنت فرنچ، لمینت ناخن کوتاه و لمینت ناخن طبیعی در حال حاضر در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود.

 

فرنچ ناخن چیست؟

فرنچ ناخن یکی دیگر از متدهای زیباسازی ناخن است. در روش مانیکور فرنچ یا لاک فرنچ، بستر ناخن‌ها به رنگ صورتی روشن، بژ یا کرم است و نوک ناخن‌ها، با خطوطی مشخص و رنگی متضاد از پایه ناخن (عموما سفید)، متمایز شده است.

 

منظور از نوک ناخن یا لبه ناخن آن قسمت هلالی‌شکل سفید ناخن به‌صورت طبیعی است. با توجه به فرم ناخن (بادامی یا مربعی)، این خط سفید یا رنگی که به نوک ناخن زده می‌شود می‌تواند منحنی یا صاف باشد‌، در مرحله آخر هم یک لایه شفاف و براق به نام «تاپ کت» روی ناخن زده می‌شود که ماندگاری فرنچ مانیکور را افزایش می‌دهد.

 

پرطرفدارترین مدل‌های فرنچ ناخن شیک و همیشه ترند، فرم «فرنچ بادامی» و «فرنچ مربعی» شکل است که هم برای ناخن‌های دست و هم پا اجرا می‌شوند.

 

فرنچ ناخن کلاسیک با نوک سفیدرنگ ناخن یکی از ترندهای کلاسیک و همواره پرطرفدار است، اما در طرح‌های جدید فرنچ ناخن، رنگ‌هایی نظیر زرد، سبز، آبی و حتی مشکی برای رنگ نوک ناخن هم حسابی پرطرفدارند که به آن «فرنچ ناخن رنگی» می‌گویند.

 

در سال‌های اخیر به جز فرنچ ناخن با لاک که ساده‌ترین روش مانیکور فرنچ ناخن است «کاشت ناخن فرنچ» هم بسیار پرطرفدار شده است.

 

فرنچ ناخن با کاشت چیست؟

در این روش کاشت ناخن که جزو انواع مدل فرنچ شیک و ترندی است از ۲ رنگ پودر برای کاشت فرنچ استفاده می‌شود؛ یک رنگ هلویی یا صورتی برای بستر ناخن و یک رنگ سفید برای کاشت لبه ناخن‌ها.

 

تفاوت لمینت ناخن با کاشت ناخن و فرنچ ناخن چیست و کدام بهتر است؟

 

فرق فرنچ ناخن با کاشت ناخن چیست؟

در واقع مانیکور ناخن با تکنیک فرنچ فقط یک متد طراحی ناخن است که با مواد فرنچ شامل بیس کت ژل، لاک سفید، لاک صورتی، هلویی یا بژ و تاپ کت انجام می‌شود و روی ناخن‌ها موادگذاری نمی‌شود.

 

این در حالی است که در کاشت ناخن از تیپ و مواد کاشت استفاده می‌شود و سطح ناخن ضخیم می‌شود.

 

هزینه لمینت ناخن، فرنچ ناخن و کاشت ناخن چقدر است؟

با توجه به استفاده از مواد کاشت و مدت زمان بیشتری که ناخنکار شما صرف کاشت ناخن می‌کند، هزینه کاشت ناخن از فرنچ ناخن و لمینت ناخن بیشتر است.

 

در مجموع قیمت خدمات لاین زیبایی ناخن مثل فرنچ ناخن، کاشت ناخن و لمینت ناخن به مهارت ناخن‌کار و دستمزد آرایشگاه، شرایط ناخن‌ها، کیفیت و برند مواد مصرفی و لوکیشن و مکان سالن بستگی دارد.

 

سوالات متداول

 

فرق کاشت ناخن و لمینت ناخن چیست؟

معمولا این سوال زیاد پیش می‌آید که تفاوت کاشت و لمینت ناخن چیست؟ باید بگوییم که در لمینت ناخن فرم ناخن‌ها حالت طبیعی خود را حفظ کرده و فقط یک لایه مواد مخصوص که علاوه بر زیبا کردن ظاهر ناخن، خاصیت تقویت‌کنندگی هم دارند بر روی ناخن قرار داده می‌شود و طول ناخن تغییری نمی‌کند.

 

این در حالی است که در کاشت ناخن برخلاف لمینت علاوه بر لایه محافظتی، مواد کاشت بر روی سطح ناخن قرار گرفته می‌شود و فرم ناخن تغییر می‌کند. در نتیجه کاشت ناخن باعث افزایش ضخامت سطح ناخن و طول ناخن هم می‌شود.

 

لمینت ناخن بهتره یا کاشت ناخن؟

در پاسخ به این سوال که لمینت ناخن بهتره یا کاشت ناخن، باید بگوییم از نظر کیفیت، کاشت ناخن بهتر است اما لمینت دوام بیشتری نسبت به کاشت ناخن دارد.

 

همچنین در کاشت ناخن بعد از سوهان‌کشی برای نازک کردن بستر ناخن و آماده کردن آن برای گذاشتن تیپ و مواد کاشت، با استفاده از تیپ قد ناخن بلند می‌شود اما در لمینت ناخن قد ناخن بلند نمی‌شود و قد آن طبیعی است.

 

یک فرق دیگر لمینت و کاشت ناخن این است که مواد کاشت ناخن ضخامت ناخن را زیاد می‌کنند که ممکن است چندان ظاهر طبیعی نداشته باشد اما ظاهر لمینت ناخن طببیعی است و به همین خاطر اغلب خانم‌های شاغل لمینت ناخن را به خاطر ظاهر طبیعی آن ترجیح می‌دهند.

 

در مجموع اینکه لمینت ناخن بهتره یا کاشت ناخن به سبک زندگی شما، سلیقه و ترجیحات فردی شما، وضعیت ناخن‌ها و مواردی از این دست بستگی دارد.

 

حکم شرعی فرنچ ناخن، لمینت ناخن و کاشت ناخن برای غسل و وضو چیست؟

هر سه مورد فرنچ ناخن، کاشت ناخن و لمینت ناخن برای وضو حرام است و باید وضو و غسل به‌صورت جبیره انجام شود.