وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه بیسکوئیت وانیلی در منزل با ترفند های عالی

روش تهیه بیسکوئیت وانیلی در منزل با ترفند های عالی

روش تهیه بیسکوئیت وانیلی در منزل با ترفند های عالی

 

با سلام خدمت همراهان همیشگی ایران ناز امروز در خدمت شما هستیم با آموزش دستور بیکوئیت عالی و خوشمزه .بیسکوییت یکی از پر طرف دارترین خوراکی خوشمزه همه ی سنین هست، که میشه به تنهایی برای میان وعده میل کرد.

 

بیسکوییت اگر بتوانیم در منزل درست کنیم ارزش غذایی آن دو چندان می شود، چرا که اکثر ما هنگام آشپزی سعی می کنیم از مواد غذایی مرغوب و با کیفیت استفاده کنیم.

 

بیسکوییت وانیلی هم یکی از انواع بیسکوییت ها می باشد که در دستور پخت آن سعی کردیم با ساده ترین مواد آن را درست کنیم.

 

چیزی که اکثر بیسکوییت های خونگی را از هم متمایز می کند نوع و مدل قالب یا کاتر استفاده شده، برای شکل دادن به خمیر آماده شده هست که مخصوصا بچه ها خیلی به مدل بیسکوییت دقت می کنند، و سعی کنید از قالبی استفاده کنید که برای آن ها جذاب و دوست داشتنی باشه.

 

 

*موادی که برای تهیه این بیکوئیت وانیلی به آنها نیاز دارید:

-تخم مرغ   یک عدد

-آرد سفید   2.5 پیمانه

-روغن جامد   150 گرم

-پودرقند   3/4 پیمانه

-وانیل   1/4 قاشق چایخوری

 

*برای داشتن بیسکوئیت وانیلی عالی باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-ابتدا تخم مرغ را در داخل ظرف مناسبی شکسته و با هم زن برقی دور کند یک دقیقه هم می زنیم، تا سفیده و زرده ی آن با هم ترکیب شده و از حالت سفتی خارج شود، بعد آن را آماده کنار می گذاریم.

 

2-حال در داخل ظرف مناسب دیگری، روغن جامد و پودر قند را می ریزیم و با هم زن برقی دو الی سه دقیقه با دور متوسط هم می زنیم، تا پودر قند کاملا حل شده، و مایه کرم رنگ حاصل شود. بعد تخم مرغ زده شده را به همراه وانیل اضافه نموده و مجددا یک دقیقه هم می زنیم، تا مواد با هم حسابی ترکیب شده، و مایه یک دستی حاصل گردد.

 

 

3-آرد سفید را بعد از این که دو بار الک کردیم، و گلوله های موجود در آرد را فشار داده تا پودر شوند، و از الک شوند و هم چنین آرد سفید خالص شد. طی سه مرحله آرد سفید را کم کم اضافه کرده، و با لیسک مواد را خوب زیر و رو کرده و هم می زنیم، تا در پایان خمیر لطیف و یک دستی حاصل شود.

 

 

4-اگر احساس کردید که خمیر یک دست و فرم لازم را نگرفته، دستان خود تمیز بشوئید سپس در حد یک الی دو دقیقه خمیر را با نوک انگشتان وز دهید. خمیر بدست آمده را به داخل پلاستیک فریزر تمیزی قرار می دهیم، و می گذاریم در یخچال حدودا یک ساعت استراحت کند.

 

 

5-بعد از زمان مقرر خمیر را از یخچال بیرون آورده، و آن را روی سطح تمیزی گذاشته و با کمک وردنه آن را باز می کنیم. ضخامت خمیر باز شده بین پنج میلی متر تا یک سانتی متر باشد، بهتر است زیرا هنگام پخت از قسمت پایین زود طلایی و مغز پخت می شود. حال با استفاده از کاتر یا قالب دلخواه به خمیر شکل می دهیم.

 

 

6-در این مرحله داخل تابه رژیمی کاغذ روغنی پهن می کنیم، و خمیرهای شکل داده را مرتب و با فاصله های متناسب روی کاغذ روغنی می چینیم. حرارت اجاق گاز را روشن کرده و شعله ی آن را روی متوسط پایین یا ملایم تنظیم می کنیم، سپس شعله پخش کن را روی حرارت قرار داده و در آخر تابه رژیمی را روی شعله پخش می گذاریم.

 

روش تهیه بیسکوئیت وانیلی در منزل با ترفند های عالی

 

نکته:

برای پختن کامل بیسکوییت ها 10 الی 15 دقیقه زمان کافی است، بعد از 10 دقیقه یکی از بیسکوییت ها را برداشته اگر زیرش طلایی شده بود، تست کنید اگر پخته و ترد شده بود حرارت را خاموش کنید. کمی صبر کنید تا از حرارت بیسکوییت های وانیلی خانگی کاسته شود، بعد در داخل ظرف سرو بچینید.

 

امیدوارم مطالب برای شما دوستان گرامی مفید بوده باشه، و این بیسکوییت وانیلی خانگی که بدون فر هم تهیه می شود، در منزل درست کنید، و از خوردن آن در کنار خانواده محترم لحظات شادی را سپری کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی 50 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 70 دقیقه است.نوش جااااااااان…