وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه تورتیلا سبزیجات با حمص در منزل

روش تهیه تورتیلا سبزیجات با حمص در منزل

روش تهیه تورتیلا سبزیجات با حمص در منزل

 

دوستان عزیز و همراهان همیشگی سلام.امروز دستور پخت غذایی را به شما آموزش میدهیم که ساخت سریع و آسان ، کربوهیدرات کم، فاقد گلوتن ، با هر ماده ای قابل تهیه است.

 

مملو از بسیاری از سبزیجات، سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها، سرشار از فیبر است! بسیار سالم تر از بوریتوهای سنتی! میان وعده مناسب برای هر مناسبتی!تورتیلای سبزیجات با حمص.

 

*موادی که برای تهیه تورتیلا با حمص لازم دارید:

-نان تورتیلا   6 عدد

-حمص   3/4 فنجان

-سبزیجات   6 مشت

-آووکادو   1 عدد

-گوجه فرنگی   2 عدد

-خیار   نصف

-هویج   1 عدد

-فلفل دلمه ای   1 عدد

-نخود   1/2 فنجان پخته شده

-سویا   1/2 فنجان دانه لوبیا

-پیاز قرمز   1عدد

-سس گوجه   2 قاشق غذاخوری

 

*برای داشتن یک تورتیلای سبزیجات عالی با حمص باید راحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-در ابتدا تمام مواد را از یخچال خارج کنید و آن را کاملا به دمای محیط برسانید و بعد اول سبزیجات را شسته و بعد از خشک شدن آن را به ترتیب خرد کنید .

 

هویج را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و بعد فلفل دلمه ایی با رنگ دلخواه را بدون بذر کرده و سپس نواری خرد کنید.

 

همینطور گوجه فرنگی را خرد کنید و کنار بگذارید و بعد آووکادو را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید هسته آن را خارج کرده و بعد آن را نازک برش دهید .

 

خیار را با پوست یا بدون پوست نواری برش بزنید. پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید. ،در اینجا شما سبزیجات مخلوط دارید که میتوانید شامل اسفناج ، کاهو ، کلم پیچ ، یا گیاهان معطر باشد را انتخاب کنید که بستگی به سلیقه شما دارد.

 

اگر از نخود کنسرو شده استفاده میکنید نخود را در یک صافی بریزید و با کمی آب سرد آن را بشورید تا مواد نگهدارننده آن از بین برود و اگر در خانه آماده میکنید .

 

از شب قبل نخود را خیس کرده تا نفخ آن گرفته شود و بعد آب آن را عوض کرده و با کمی آب توی قابلمه قرار داده تا پخته و نرم شود و بعد توی آبکش بریزید تا آب اضافه آن برود.برای سویا هم از دانه های سویا استفاده کنید و اگر نداشتید مهم نیست .

 

2-سبزیجات را به صورت نوارهای طولانی خرد کنید و اگر تورتیلا به اندازه کافی نرم نیست تا بتوانید آن را راحت جمع کنید ، آن را به مدت چند ثانیه در یک ماهیتابه با حرارت متوسط یا توی مایکروویو گرم کنید.

 

بعد وسط هر نان تورتیلا را حدود دو قاشق غذاخوری هوموس بریزید و آن را صاف کنید.سپس از سبزیجات مخلوط کرده کمی روی نان ها قرار دهید و از هویج خلال شده ، فلفل دلمه ایی خلال شده ، خیار خلال شده ، آووکادو برش خورده و برش های گوجه فرنگی را با نخود و لوبیای سویا روی آن به ترتیب قرار دهید و همه را لایه لایه بچینید.

 

در آخر از سس گوجه فرنگی روی آن را به صورت نواری روی این ترکیب چیده شده بریزید ، سپس دو طرفین خارجی تورتیلا را جمع کرده و آن را بپیچانید.

 

لقمه های تورتیلا آماده سرو است. میتوانید از دانه های کنجد سیاه و سفید و یا سیاه دانه برای تزیین هم استفاده کنید.

 

روش تهیه تورتیلا سبزیجات با حمص در منزل

 

3-برای نان های تورتیلا 3 فنجان آرد سفید را در یک کاسه بریزید و بعد ¼ فنجان روغن زیتون ، ¾ فنجان آب سرد و 1 قاشق چایخوری نمک ، را با هم خوب ترکیب کنید تا یک خمیر صاف بدست بیاورید و بعد از کمی ورز دادن آن را مانند توپ گرد کنید.

 

بعد آن را به تساوی تقسیم کرده و توپ های خمیری را گرد کنید و این باید یک خمیر نرم و نچسب باشد ، بنابراین در صورت لزوم می توانید کمی آرد یا آب اضافی به آن اضافه کنید. توپ های کوچکی درست کنید و بگذارید 5-6 دقیقه قبل از شروع به پهن کردن استراحت کنند.

 

میتوانید روی هر کدام از توپ های خمیری کمی آرد بپاشید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.

 

4-بعد 1/4 فنجان آرد اضافی ، را روی سطحی بپاشید و توپ های خمیری را روی آن قرار داده و با وردنه آن را پهن کنید و یک ماهی تابه را روی حرارت گاز گذاشته و بگذارید تا گرم شود و بعد یکی یکی خمیر های پهن شده را توی تابه قرار داده و وقتیکه یک طرف ان حباب زد و پخت برگردانده طرف دوم را هم بپزید.

 

بعد از پخت آنها را لای یک حوله تمیز آشپزخانه گذاشته تا نرم بماند و یک نکته دیگر در مورد این تورتیل های آرد خانگی مربوط به زمانی است که آنها را از ظرف خارج می کنید.

 

یک حوله بزرگ آشپزخانه تهیه کنید و بلافاصله بعد از اتمام کار و هنوز داغ آنها را با آن بپوشانید. بگذارید زیر حوله استراحت کنند تا نرم و انعطاف پذیر بمانند.

 

اگر روی آنها را نپوشانید ، کمی ترد می شوند و پر کردن و غلطاندن آنها مشکل است. . شما میتوانید برای رنگی شدن نان ها بجای آب از آب سبزیجات مانند اسفناج و یا چغندر استفاده کنید و در آن زمان شما تورتیلاهای رنگی خواهید داشت.

 

روش تهیه تورتیلا سبزیجات با حمص در منزل

 

*نکاتی که باید به آنها توجه کنید:

میتوانید موارد زیر را جایگزین کنید:

-کاهو و اسفناج مخلوط شده: یا کلم ، جوانه یا گیاهان خرد شده برای طعم دادن.

-آووکادو : یا سایر میوه ها مانند انبه ، توت فرنگی ، خربزه ، سیب.

-گوجه فرنگی : تازه یا خشک شده.

-خیار : یا کدو سبز ، تربچه ، سرمه ، تربچه.

-هویج : یا کدو حلوایی ، سیب زمینی شیرین پخته شده یا سیب زمینی سرخ کرده پولنتا .

-فلفل دلمه ای: قرمز ، زرد یا سبز

-نخود و سویا: یا لوبیا یا منبع پروتئین دیگری مانند توفوی دودی یا توفو فتا وگان .

-پیاز قرمز: یا سایر پیازها یا پیازچه

-سس گوجه فرنگی: یا سریراچا یا سس دلخواه دیگر.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 10 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 20 دقیقه است.نوش جااااااااان…