وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه حلیم بادمجان در منزل

روش تهیه حلیم بادمجان در منزل

روش تهیه حلیم بادمجان در منزل

 

*موادی که برای تهیه این حلیم خوشمزه لازم دارید:

-بادمجان   ۳عدد

-عدس   ۱پیمانه

-گوشت پخته شده   به مقدار لازم

-آبگوشت   نصف پیمانه

-پیاز   ۳عدد متوسط

-سیر   ۳حبه

-کشک   ۳قاشق غذاخوری پر

-نعنا   به مقدار لازم

-زردچوبه   ۱قاشق چایخوری

-نمک   به مقدار لازم

 

روش تهیه حلیم بادمجان در منزل

 

*برای داشتن یک حلیم بادمجان عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا بادمجان ها رو پوست می گیریم و خرد می کنیم. اگه به تلخ بودن بادمجان ها شک دارید می تونید نیم ساعت قبل توی اب و نمک قرار بدید.

 

حالا پیاز ها رو به صورت خلالی خرد می کنیم. اگه نمی خواهید پیاز خیلی توی حلیم بادمجان دیده بشه می تونید پیاز رو به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس عدس رو با دو پیمانه اب می ریزیم توی ظرف و می گذاریم رو حرارت، اجازه میدیم کاملا پخته و نرم بشن.

 

وقتی بادمجان ها رو شستیم با یه دسمال خشکشون می کنیم و توی ماهیتابه می چینیم و می ذاریم روی حرارت و مقداری روغن رو اضافه می کنیم و بادمجان ها رو کاملا سرخ می کنیم. وقتی بادمجان ها هردو طرف سرخ شدند از روغن خارج می کنیم.

 

2-برای آماده کردن پیاز داغ روغن رو می ریزیم توی ماهیتابه و می ذاریم روی حرارت وقتی روغن داغ شد پیاز های خلالی خرد شده رو توی روغن می ریزیم.

 

اگه دوس داشته باشید پیاز خوش رنگ و طلایی داشته باشید زمانی که پیاز هاتون رو خرد می کنید به مدت پنج دقیقه توی آب جوش قرار بدید سپس خشک کنید و اضافه کنید به روغن داغ. بعد از این که پیازمون سبک شده یک قاشق چای خوری زرد چوبه به آن اضافه می کنیم و تفت می دیم.

 

به دلخواه می تونید از دو یا سه حبه سیر خرد شده استفاده کنید. یه مقدار سیر و پیاز رو با هم تفت می دیم و بعد از روی حرارت بر می داریم.

 

3-برای آماده کردن نعنا داغ روغن رو می ریزیم توی ظرف و نعنای پودر شده رو اضافه می کنیم بهش و می ذاریم روی حرارت و حدود دو الی ۳ دقیقه تفت می دیم و بعد از روی حرارت بر می داریم.

 

4-الان زمان میکس کردن مواد هامون هست. عدس رو که کاملا پخته و له شده به بادمجان های سرخ شده اضافه میکنیم. سپس گوشت پخته شده و همچنین یک پیمانه اب گوشت رو اضافه می کنیم. و سپس با گوشت کوب کاملا با هم میکس می کنیم مواد رو. ولی نه در حدی که پوره بشه.

 

مواد له شده رو می ریزیم توی ظرف و می ذاریم روی حرارت. الان زمان اضافه کردن پیاز داغ و گردوی خرد شده و نعنا داغ و کشک و زعفران دم کرده هست همه این مواد رو به مخلوط له شده اضافه می کنیم و کاملا با هم دیگه میکس می کنیم.

 

حدود پنح دقیقه موادمون رو هم می زنیم و بعد از روی حرارت بر می داریم. میزان نمک بستگی به خودتون داره. اگه کشکتون شوره احتیاجی به اضافه کردن نمک نیست.

 

عزیزانم بدانید که اگر دوست ندارید سیر اضافه کنید می تونید حذف کنید. حتما کشکتون رو مزه کنید که میزان شوری آن رو در نظر بگیرید. بعضی ها دوس ندارن عدس اضافه کنن خب این مورد اختیاریه. از اونجایی که عدس ارزش غذایی زیادی داره من استفاده کردم و اکثر شهر ها هم از عدس برای تهیه حلیم بادمجان استفاده می کنند.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 30 دقیقه و زمان مناسب برای پخت و جا افتادن  1 ساعت است.نوش جان…