وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کراکرهای نازک و ترد با ترفند های ساده

روش تهیه کراکرهای نازک و ترد با ترفند های ساده

روش تهیه کراکرهای نازک و ترد با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه این کراکر ها لازم دارید:

-آرد گندم   یک لیوان

-آرد همه منظوره   نصف لیوان

-دانه کنجد قهوه ایی   2 قاشق غذاخوری

-نمک دریایی   نصف قاشق چایخوری

-شکر سفید   یک قاشق غذاخوری

-آب گرم   نصف لیوان

-روغن زیتون   یک چهارم لیوان

-روغن کنجد   یک قاشق غذاخوری

 

روش تهیه کراکرهای نازک و ترد با ترفند های ساده

 

*برای داشتن کراکر های نازک و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه کراکر نیاز به دو نوع آرد دارید: 1. آرد همه منظوره 2. آرد گندم سبوس دار نصف لیوان آرد همه منظوره را با یک لیوان آرد گندم سبوس دار در یک کاسه بریزید و حسابی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

 

سعی بر این داشته باشید که از آردهای تازه استفاده کنید. نصف قاشق چایخوری نمک دریا، یک قاشق غذاخوری شکر سفید و دو قاشق غذاخوری دانه کنجد قهوه ایی رنگ را به طرف حاوی آرد بی افزایید و همه این مواد خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

 

2-در این مرحله باید آب گرم، و دو نوع روغن را به ترکیب مواد قبل بی افزایید تا به خمیری نرم برسید؛ نصف لیوان آب گرم، یک قاشق غذاخوری روغن کنجد و یک چهارم لیوان روغن زیتون را داخل کاسه مواد خشک قبل بریزید و شروع کنید به همزدن همه مواد با هم.

 

قاشق یا همزن دستی را از کاسه خارج کرده و از دستتان کمک بگیرید و خمیر را حسابی ورز دهید هر جا که احساس کردید خمیر به دست می چسبد کمی آرد سبوس دار بپاشید.

 

4-روی یک سطح مناسب مثل تخته های چوبی یا سطح تمیز میز آشپزخانه آرد بپاشید سپس خمیر را روی آن قرار دهید، کمی خمیر را ورز دهید سپس از یک وردنه کمک بگیرید و خمیر را باز کنید تا نازک و ورقه ایی شود.

 

5-برای برش خمیر باید از کاترهای رولی استفاده کنید که با حاشیه دندانه دار روی قلطک میانی می چرخند.(این کاترهای قلطکی برای شیرینی پزی و قاچ کردن پیتزاها هم مورد استفاده قرار می گیرند) برش های موازی افقی و عمودی بزنید تا خمیر به قطعات کوچک مربعی یا مستطیلی تقسیم شود.

 

6-در داخل یک سینی فر یک ورق کاغذ روغنی بی اندازید و کراکرهای آماده شده را روی کاغذ روغنی با فاصله قرار دهید، شما باید سینی را در فر قرار دهید تا بیسکوئیت ها ترد و طلایی شوند.

 

فری را با دمای 350 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید، مدت زمان پخت کراکرها می تواند از 10 تا 20 دقیقه طول بکشد و این بستگی به شما دارد اگر بسکوئیت های خیلی ترد و برشته می خواهید باید بگذارید 20 دقیقه کامل درون فر بمانند.

 

بیسکوئیت ها را پس از پخت از فر خارج کنید و پس از خنک شدن از کاغذ روغنی کف سینی جدا نمایید و داخل یک ظرف مناسب چیده و برای یک عصرانه دلچسب به همراه قهوه یا چای سرو کنید.

 

*نکات و فنون کوزه گری که باید بدانید:

1- روش اصلی تهیه بیسکوئیت کراکر همان است که در بالا گفته شده، برای ایجاد تنوع در آن و تهیه طعم های مختلف این بسکوئیت می توانید دانه های کنجد را از آن حذف کنید و به جای آن از پودر کاکائو، پودر نسکافه، پودر زنجبیل، مقداری زعفران و یا پودر دارچین استفاده نمایید.

 

2- اگر بخواهید کراکر ها را برای کودکان دلچسب کنید باید روی آن شکلات آب شده بمالید برای این منظور از شکلات های تخته ایی شیرین استفاده کنید آن را به روش بن ماری با بخار آب ذوب کنید و با قاشق مقداری از آن را روی یک کراکر بریزید و یک کراکر دیگر روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا سرد شود و شکلات مابین آن ببندد.

 

3- اگر بخواهید کراکرها ظاهری کلاسیک داشته باشند، خمیر نازک شده کراکر را بدون آن که برش بزنید داخل سینی قرار دهید و سینی را در فر بگذارید تا کراکر به شکل یک ورقه بزرگ پخت شود، بعد از خنک شدن ورقه کراکر را با دست به قطعات دلخواه بشکنید.

 

4-* کراکر را می توانید بدون شکر و با نمک بیشتر درست کنید و به همراه پنیر خامه ایی میل کنید.

 

*توجه داشته باشید این دستور مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 45 دقیقه است.نوش جاااااااااااااان…