وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شوهرم تلگرامی با زنان دیگر رابطه دارد

شوهرم تلگرامی با زنان دیگر رابطه دارد

 شوهرم تلگرامی با زنان دیگر رابطه دارد

 

به گزارش ایران ناز یکی از مشکلات برخی خانواده ها سوء استفاده یکی از زوجین از فضای مجازی است . در این میان فرد مقابل گاهی نمینپداند چه واکنشی نشان دهد تا هم همسرش دست ازین کارها بردارد و هم بتواند آرامش خود را بدست بیاورد.

 

همسرم 3 سال از من کوچکتر است و با عشق با يکديگر ازدواج کرديم. شوهرم حضوري، پيامکي و تلگرامي با زنان غريبه زيادي صحبت مي کند. خسته شده ام. مانده ام چه کنم؟

 

سوال کاربر

 

خانمي 43 ساله ام. همسرم 3 سال از من کوچک تر است. از اين بابت مشکلي نداريم. شايد هم فکر مي کنم مشکلي نيست. 2 سال است با عشق و انتخاب خودمان ازدواج کرده ايم. شوهرم آدم خوبي است ولي خصوصيت بدي دارد که بيشتر وقت ها من را دچار دلزدگي مي کند. او حضوري، پيامکي يا در شبکه هاي اجتماعي با زن ها صحبت مي کند. خودش قبول نمي کند و سر و صدا راه مي اندازد. با اين که من بارها ديده ام و کاملا برايم روشن است. دوستش دارم. هر راهي رفتم، محبت، قهر، بي توجهي و … نشد. اصلا برايش کم نمي گذارم اما … . چه کار کنم؟ دارم از دستش خسته می شوم.

 

پاسخ کارشناس

 

مهم ترين نکته اين است که همسر شما بايد بپذيرد که اين رفتارش براي شما ناراحت کننده است. البته من اين گونه متوجه شدم که شما سعي داريد با بحث و قهر به ايشان بفهمانيد که کارش اشتباه است و ايشان هم براي دفاع از خودش حرف مي‌زند و مکالمه شما به نتيجه اي نمي رسد. بهتر است سعي کنيد با يک مکالمه درست در راستاي پذيرش همسرتان پيش برويد.

 

ببينيد آيا تصورتان از علاقه زياد نشات نگرفته است؟

 

گاهي علاقه و عشق شديد زن و شوهر به يکديگر، عاملي مي شود براي سوءظن. براي مثال چون زني، شوهرش را خيلي دوست دارد و او را تنها متعلق به خود مي داند، از اين که با ديگري صحبت کند، عذاب مي کشد يا مانع فعاليت هاي اجتماعي او مي شود. در واقع، به نوعي سرکوب کردن حس اعتماد و استقلال در شخصيت مرد صورت مي‌گيرد. اينجاست که اگر مرد در نوع سليقه، رفتار و گفتار در خانه و در اجتماع، مطابق خواسته همسرش عمل نکند، بدگماني و سوءظن ميان آن دو به وجود خواهد آمد.

 

آسمان و ريسمان نبافيد

 

اگر واقعا يقين پيدا کرده ايد که همسرتان به شکلي متفاوت با زنان ديگر حرف مي زند، زياده روي نکنيد و اين رفتار او را به ديگر جنبه ‌هاي زندگي‌ تان تعميم ندهيد؛ براي مثال هرگز نگوييد او با زنان ديگر حرف مي زند، پس مرا دوست ندارد يا اينکه او با ديگران حرف مي زند پس حتما رفتار‌هاي نادرست ديگري را هم انجام مي‌دهد که من از آن ها بي‌خبرم يا اينکه حتما من چيزي براي او کم گذاشتم که همسرم به سمت آن ها مي رود. درصورت مشاهده چنين رفتاري، سعي کنيد بيشتر از قبل مديريت زندگي‌‌تان را به دست بگيريد.

 

عمليات انتحاري ممنوع

 

احتمالا بعد از اينکه احساس کرديد همسرتان به شکلي متفاوت به زنان ديگر نگاه مي‌کند، دچار خشم زيادي خواهيد شد يا احساس ناتواني خواهيد کرد اما قبل از نشان دادن هر واکنشي، بايد به ‌خود فرصت دهيد تا اين خشم را مديريت کنيد و قبل از آنکه عنان ذهنتان را در دست بگيريد، نبايد واکنشي نسبت به رفتار او نشان دهيد.

 

بعد از فروکش کردن هيجان و خشم‌ تان، بار ديگر آن رفتار را بازبيني کنيد. اگر بعد از اين بررسي دوباره به اين نتيجه رسيديد که رفتار همسرتان صحيح نبوده است، آن را با صراحت با او درميان بگذاريد و نگراني‌‌هايتان را به همسرتان بگوييد.

 

بچه ‌بازي در نياوريد

 

هيچ وقت براي انتقام دست به عمل متقابل نزنيد يا خشم خود را به ‌صورت يک رفتار منفعلانه (مثلا قهر کردن بدون اينکه دليلش را به همسرتان بگوييد) انجام ندهيد. اگر بخواهيد براي درس دادن به همسرتان، او را با اين شيوه‌ ها مجازات کنيد، در نهايت زندگي ‌تان درگير يک سيکل معيوب عمل و عکس‌ العمل خواهد شد که هيچ گاه پايان نمي ‌يابد و تنها به شما و زندگي ‌تان آسيب مي‌ زند.